تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرافکنی ابتکار در بحران آلودگی هوای اهواز

به گزارش افکارنیوز،

حسن روحانی در سال اول ریاست جمهوری خود دولت یازدهم را دولت محیط زیست معرفی کرد و پیگیری معضلات زیست محیطی و آلودگی هوای کلانشهرها را به کلیه نهادها به خصوص سازمان حفاظت محیط زیست سپرد و حتی حل معضلات محیط زیستی را به تحقق برجام نیز گره زد.

در همان زمان ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور بنزین آلوده پتروشیمی را متهم اصلی آلودگی هوا در کلانشهر ها معرفی کرد و طی اقدامی واردات بنزین یورو ۴ را توسط یکی از نزدیکان خود کلید زد اما همچنان با گذشت ۳ سال از توزیع بنزین یورو ۴ در اکثر کلانشهرهای کشور همچنان شاهد آلودگی شدید هوا و در بعضی مواقع شاخص کیفی هواd ناسالم در مرز خطرناک در برخی کلانشهر ها همچون تهران ،بندرعباس و خوزستان هستیم تا آنجا که برخی هموطنانمان هفته های نفس گیری را در اوج بی توجهی محیط زیست پشت سر گذاشتند.

در جریان انتقادات گسترده به علت بی توجهی ابتکار به محیط زیست  Tسفرهای گاه و بیگاه وی به خارج از کشور در مواقع بحران و تحرکات سیاسی وی اینبار معاون ابتکار در یک مصاحبه خبری، اب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: “آلودگی هوا و مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا مثل برف و کولاک طبیعی است و هیچ راه‌حلی هم ندارد!”

ابتکار: رفع آلودگی هوا زمان‌بر است

همچنین معصومه ابتکار که اکثرا مواقع بحران یا در خارج از کشور به سر می برد یا در محل استانهای درگیر بحران حاضر نمی شود در جدیدترین واکنش با روش همیشگی فرار رو به جلو عنوان کرده: در حوزه آلودگی هوا دولت، تمام عیار به میدان آمده و دقیقا می داند در بحث آلودگی کلانشهر ها چه کار باید بکند اما این یک برنامه بلندمدت است و رفع آلودگی هوا زمان بر است.

ابتکار بار دیگر مشکلات آلودگی هوا را گردن دولت قبل انداخت و گفت : از سال ۷۹ هم اعلام کردیم این برنامه ۱۵ سال زمان خواهد برد، مشروط بر آن که تمام برنامه اجرا شود،اما برنامه به هر دلیل مدتی به طور کامل به وقفه افتاد.

روند بهبود وضعیت هوا در اهواز کندتر بوده است

معاون سبز پوش دولت با اشاره به روند کند بهبود وضعیت هوای اهواز اذعان داشت: در اهواز به دلیل مشکلات مربوط به گرد و غبار یا مسائل نفتی روند کندتر بوده و با تاخیر پیش می‌رود و سرعت کافی ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در اظهاراتی طلبکارانه افزود : به جای اینکه بپرسیم چرا این مشکل حل نشده باید بپرسیم چرا برنامه رفع مشکل آلودگی هوا هشت سال تعطیل شده بود؟ چرا کسانی که الان نگران آلودگی هوا هستند، آن زمان اعتراضی نکردند؟ سال ۸۶ باید سوخت کشور استاندارد و خودروهایمان یورو ۴ می شد. چرا سوخت کشور نه تنها یورو ۴ نشد، که بنزین آلوده پتروشیمی نیز به آلودگی هوای کشور دامن زد.

این فرار رو به جلو ابتکار در توجیه عملکرد ناکارمد محیط زیست برای مردم تازگی ندارد زیرا در سال ۹۲ پس از بحران یک هفته ای ریزگردهای خوزستان نیز تکرار شده بود.

ابتکار در آن بحران نیز مساله ریزگردها را ناشی عملکرد دولت قبل عنوان کرده و حل این معضل را به ۱۰ تا ۱۵ سال آینده موکول کرد وی در همان زمان با عنوان اینکه برای این معضل نمی توانیم کاری کنیم مردم با ریزگردها کنار بیایند زیرا ریزگردها دکمه ای ندارد که بزنیم تا قطع شود براحتی از زیر مسئولیت شانه خالی کرد تا آنجا که دقیقا از ان زمان تاکنون نه کوچکترین اقدام در راستای حل این معضل را شاهد بودیم نه بودجه وعده داده شده دولت را.

به نظر میرسد دولت در حوزه های معاونت و وزارتخانه های مختلف جهت ماله کشی بر عملکرد ناکارآمد خود شیوه های مختلف را اتخاذ کرده در وزراتخانه ای پیش از افشای حقایق پشت پرده و در وزارتخانه ای دیگر پیش از افشای دست داشتن افراد خاص در اختلاس هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان سه وزیر را وادار به استعفا می کند.

در جایی دیگر نیز برای انحرف اذهان عمومی از برجام بی فرجام جنجال سخنرانی یک فرد سیاسی را علم می کند و در جایی دیگر ناکارآمدی وزیر راه و شهرسازی را که عامل اصلی سوختن هموطنانمان در آتش بی تدبیری است را با برکناری مدیرکل راه آهن کشور میخواهد فیصله دهد.

و اما در سازمان محیط زیست نیز ابتکار به تنهایی در مقابل منتقدین که مردم هستند ایستاده و با شیوه طلبکارانه با هل دادن مشکلات زیست محیطی در سبد دولت قبل سعی در عقب نشاندن منتقدین از عملکرد ضعیف دولت در این زمینه دارد.

اگر دولت تمام عیار در میدان است و دقیقا می داند در مقوله الودگی کلانشهرها چه باید بکند دیگر این بهانه تراشی و فرار رو به جلو چه مفهومی میتواند داشته باشد جز زمان خریدن به نفع دولت و هل دادن مردم در سراشیبی جاده مرگ تدریجی حاصل از سردرگمی و ناکارآمدی دولت در حوزه محیط زیست زیرا تاهمین جا نیز یکی از بزرگترین مایه های شرمساری دولت در حوزه محیط زیست است.

مایه شرمساری لغو سخنرانی یکی از صدها سخنرانی مطهری نیست بلکه مایه شرمساری اینه که معاون رئیس جمهور جهت برون رفت از هجمه انتقادات عموم مردم دست به دامن توجیهات و قیاس های بچگانه شود؛مایه شرمساری این است که بجای عذرخواهی از مردم به دلیل حل نشدن معضل آلودگی هوا با فرافکنی عنوان شود چرا ۸ سال قبل از الودگی هوا شکایت نداشتید.

لذا ابتکار و سازمان مطبوعش باید هرچه سریعتر دست از حاشیه سازی برداشته و به دنبال راهکار اساسی حل مشکل آلودگی هوا باشد زیرا مساله محیط زیست مساله دیروز و امروز این دولت و آن دولت نیست بلکه مساله جان مردمی است که با تنفس در هوای ناسالم هروز گامی سریعتر از قبل به سوی مرگ بر میدارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرافکنی ابتکار در بحران آلودگی هوای اهواز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..