تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




43 دانشگاه و موسسه ایران در بین موثرترین دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی جهان

سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام از قرار گرفتن 43 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در بین موثرترین دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی جهان خبر داد.

43 دانشگاه و موسسه ایران در بین موثرترین دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی جهانمحمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پایگاه شاخص های اساسی علم تامسون رویترز (ESI) پایگاه فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برتر را هر دو ماه یکبار به روز می کند و به معرفی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا می پردازد.

وی با بیان اینکه اساس انتخاب دانشگاه های برتر، میزان استنادهای دریافتی یا به عبارت دیگر میزان مرجعیت علمی در شبکه علم بین الملل است، اظهار داشت: برای تعیین این فهرست، پایگاه شاخص های اساسی علم، مدارک علمی تولید شده در سطح دنیا را به 22 شاخه موضوعی تقسیم بندی می کند. برای انتخاب دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برتر همیشه اطلاعات 10سال اخیر مورد بررسی قرار می گیرد.

دهقانی گفت: در هر رشته دانشگاه ها براساس تعداد استنادهای دریافتی مرتب سازی می شوند و یک درصد برتر در هر رشته انتخاب می شوند. یک دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی می تواند در یک رشته یا در چندین رشته در جمع دانشگاه های یک درصد برتر قرار گرفته باشد.

سرپرست ISC اظهار داشت:  بنابراین می توان بر حسب رشته های موضوعی 22 گانه نیز به مقایسه دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برتر پرداخت. به عبارت دیگر حضور یک دانشگاه در جمع دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برتر به این معنی نیست که در کلیه رشته ها دانشگاه یا موسسه برتر بوده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اشاره به افزایش تعداد دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور در جمع موثرترین ها گفت: در خرداد ماه 94 موثرترین دانشگاه های جهان مورد بررسی و30 دانشگاه از ایران در جمع موثرترین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی جهان قرار گرفته بودند. 

وی گفت: در آبان ماه 94 تعداد دانشگاه های کشور به 33 مورد و درخرداد ماه 95 تعداد دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور در جمع موثرترین ها به 35 مورد افزایش یافته بود.

دهقانی افزود: در حال حاضر و در آخرین بررسی انجام شده توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تعداد دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور 43 مورد افزایش یافته است.

وی گفت: یک دانشگاه صنعتی (صنعتی سهند) و سه دانشگاه جامع (اصفهان، شهید باهنر کرمان و شهید بهشتی) و سه دانشگاه علوم پزشکی(زاهدان، کرمانشاه و مازندران) و دو پژوهشگاه (پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و جهاد دانشگاهی) در میان دانشگاهها و موسسات پژوهشی موثر بین المللی قرار گرفتند.

سرپرست (ISC) افزود: بنابراین براساس آخرین اطلاعات به روز شده از کشور، چهار موسسه تحقیقاتی، دو دانشگاه غیرمتمرکز، 11 دانشگاه پزشکی،9 دانشگاه صنعتی و 17 دانشگاه جامع در جمع دانشگاهها و موسسات پژوهشی موثر و پراستناد دنیا قرار دارند.

دهقانی ادامه داد: از بین دانشگاه های جامع به ترتیب حروف الفبا، دانشگاه های ارومیه، اصفهان، الزهرا (س)، بوعلی سینا، تبریز، تربیت مدرس، تهران، رازی، سمنان، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شیراز، فردوسی مشهد، کاشان، گیلان، یاسوج و یزد در جمع دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند.

وی گفت: از بین دانشگاه های صنعتی به ترتیب حروف الفبا، دانشگاه صنعتی اصفهان، امیرکبیر، نوشیروانی بابل، خواجه نصیرالدین طوسی، سهند، شاهرود، شریف، شیراز و علم و صنعت ایران در مجموع موثرترین های دنیا قرار گرفتند.

دهقانی افزود: از بین دانشگاه های علوم پزشکی به ترتیب حروف الفبا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ایران، بقیه الله (عج)، تبریز، تهران، زاهدان، شهید بهشتی، شیراز، کرمانشاه، مازندران و مشهد در جمع یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

وی یادآور شد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور نیز در جمع دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: از بین موسسات تحقیقاتی کشور به ترتیب حروف الفبا، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه دانش های بنیادی، جهاد دانشگاهی و موسسه پاستور ایران در جمع موثرترین های دنیا قرار گرفتند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «43 دانشگاه و موسسه ایران در بین موثرترین دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..