تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوتیسم و آلزایمر دستاورد دیر تشخیصی مشکلات علوم اعصاب /بیماریهای علوم اعصاب در کشور کم نیست

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی کشور با اشاره به قرارگیری برنامه غربالگری علوم شناختی در جهان، از علت و ضرورت اجرای آن در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ‌‌‌کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در پنجمین کنگره سه روزه علوم اعصاب پایه و بالینی که در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر ضرورت ایجاد برنامه غربالگری علوم شناختی در کشور، بیان کرد: در حقیقت این موضوع یک برنامه جهانی در دنیا است و باید در کشورمان برای تشخیص به موقع و دقیق مشکلات ناشی از اختلالات شناختی مانند اوتیسم و یا آلزایمر اقدام شود.  

وی با اشاره به اینکه ناراحتی و بیماری های ناشی از علوم اعصاب و شناختی در کشور همانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه دیگر است، گفت: سندی جامع و راهبردی در این زمینه تدوین می شود که با توجه به تدوین این سند٬ چکاپ و غربالگری علوم شناختی نیز در اولین های نخست و اصلی آن قرار گرفته که اجرای آن افزایش همکاری‌های ویژه بین بخشی را میان همه دستگاه ها علی الخصوص نظام سلامت کشور می طلبد.  

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با اشاره به سرمایه گذاری های کلان کشورها حتی آمریکا در توسعه برنامه های غربالگری علوم شناختی، تاکید کرد: طبق آخرین تحقیقات، پیش‌بینی‌ها از گردش مالی ۶ میلیارد دلاری خدمات شناختی تا سال ۲۰۲۰ در چنین کشور هایی خبر می دهد٬ مساله ای لزوم پیشگیری از عوارض بیماری های علوم شناختی را بیش از پیش نشان می دهد. 

درحال تکمیل/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوتیسم و آلزایمر دستاورد دیر تشخیصی مشکلات علوم اعصاب /بیماریهای علوم اعصاب در کشور کم نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..