تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متاتریدر – بهترین پلتفرم تحلیل تکنیکال و رصد لحظه ای قیمت ها

متاتریدر – بهترین پلتفرم تحلیل تکنیکال و رصد لحظه ای قیمت ها

به عنوان کسانیکه قصد ورود به بازارهای سرمایه گذاری را دارید، بهتر است ابتدا دانش خود را تکمیل کرده و سپس ابزارهای مورد نیاز خود را بدست بیاورید. بازارهای مالی از جمله بورس، دائما در حال نوسانات بوده و هر لحظه، موقعیتی برای سرمایه‌گذاری بدست آمده و چند دقیقه‌ی بعد، ممکن است از دست برود.

اکثر سرمایه‌گذارانی که خودشان امور مربوط به خرید و فروش سهام را انجام داده و سرمایه‌ی خود را به دست دیگران (از جمله سبدگردان‌ها) نمی‌سپارند، نیاز به یادگیری تحلیل تکنیکال دارند. در این مدل تحلیل، تنها پارامترهایی که برای بررسی و ارزیابی عملکرد آتی قیمت دارایی‌ها مهم‌اند، حجم و قیمت معاملات انجام شده در بازه‌های زمانی قبلی یا همان تایم‌فریم‌های قبلی هستند.

با بررسی حجم معاملات، روند تغییر قیمت‌ها و در نتیجه شناسایی الگوها و پترن‌ها برروی نمودار، یافته‌های مهمی بدست آمده که به سرمایه گذار کمک می‌کند در زمان مناسب وارد معامله شده و در بهترین زمان نیز معامله را ببندد.

ابزارهای تحلیل تکنیکال

دانش کافی از تحلیل تکنیکال می‌تواند به رشد درآمد از طریق سرمایه‌گذاری کمک کرده و مانع از ضرر احتمالی در بازارهای مالی از جمله بورس شود. اندیکاتورها جزو ابزارهای معاملاتی هر سرمایه‌گذار هستند که اگرچه در تحلیل بنیادین نیز کاربرد دارند، اما بیشتر کاربردن آن‌ها در همین تحلیل تکنیکال است. اندیکاتورها را می‌توان در یک دسته بندی کلی، به چهار قسمت تقسیم کرد.

اندیکاتورهای روند، مومنتوم، حجم و نوسانی. فارغ از اینکه از چه اندیکاتور یا اندیکاتورهایی استفاده می‌کنید، باید ابتدا یک پلتفرم معاملاتی خوب انتخاب کنید تا بتوانید با اضافه کردن این اندیکاتورها برروی پلتفرم معاملاتی، تحلیل‌های دقیقی را انجام دهید.

پلتفرم معاملاتی باید نمودار دارایی‌های مختلف را با بیشترین سرعت نمایش داده تا سرمایه گذار بتواند به صورت آنی، روند تغییر قیمت‌ها و سیگنال‌های صادر شده از اندیکاتورها را تحت نظر بگیرد. اما بهترین پلتفرم معاملاتی چیست؟

بهترین پلتفرم معاملاتی

سال‌ها پیش، اولین پلتفرم معاملاتی با نام FX Charts معرفی شد که در زمان خود، نرم افزار عجیب و قدرتمندی بود که توانست اکثر سرمایه گذاران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را مجذوب امکانات خود کند. استقبال از این نرم افزار در تمامی بازارهای سرمایه گذاری به حدی خوب بود که شرکت سازنده‌ی آن تصمیم گرفت تا به گسترش و ارتقاع آن ادامه دهد.

شرکت تولید کننده‌ی این پلتفرم معاملاتی، MetaQuotes نام داشت و فعالیت خود را به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام دنیای تکنولوژی، از سال 2000 میلادی آغاز کرده بود. نظر به استقبال از پلتفرم اف ایکس چارتز، این شرکت به سرعت متخصصان بیشتری را دور هم جمع کرد و چند سال بعد، از نرم افزاری معاملاتی‌ای رونمایی کرد که هنوز هم حرف اول را در بازار می‌زند.

در سال 2005 میلادی، از پلتفرم متاتریدر 4 شرکت متاکوتس رونمایی شد که با تکیه بر زبان برنامه‌نویسی جدیدی طراحی شده بود و ساختار جدیدی داشت و در سایه‌ی این نوع‌آوری و خلاقیت، دسترسی‌ها و امکانات بی نظیری را به کاربران می‌داد. این ابزار به حدی قدرتمند بود که با سرعتی باور نکردنی در سرتاسر دنیا پخش شد و تبدیل به انتخاب اول تمامی سرمایه‌گذاران شد.

این پلتفرم (متاتریدر 4) نه تنها نمودار تغییرات قیمت دارایی‌های متعددی را نمایش می‌داد، بلکه حجم معاملات، عمق بازار و … را نیز به کاربر نمایش می‌داد و همچنین به برنامه نویسان اجازه می‌داد تا اندیکاتورهای خود را توسعه داده و به Metatrader 4 اضافه کنند. با گذشت بیش از 16 سال از رونمایی این پلتفرم معاملاتی، هنوز هم متاتریدر 4 یکی از اولین انتخاب‌ها برای افراد علاقه‌مند به دنیای سرمایه‌گذاری و خصوصا تحلیل‌گران تکنیکال است.

شرکت متاکوتس به تحقیق و توسعه‌ی خود ادامه داد و در سال 2010، برادر کوچکتر متاتریدر 4 را با نام MetaTrader 5 را روانه بازار کرد. این پلتفرم جدید، امکانات متنوع‌تری را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد و در حال حاضر، هر دو محصول متاکوتس، به یک اندازه در میان سرمایه گذاران، طرفدار دارند. برای آشنایی با متا تریدر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

متاتریدر - بهترین پلتفرم تحلیل تکنیکال و رصد لحظه ای قیمت ها

کاربرد متاتریدر

متاتریدر اولین ابزاری است که برای تحلیل و حتی معامله به آن نیاز خواهید داشت. در متاتریدر، تمامی قیمت‌ها به صورت آنی نمایش داده شده و علاوه بر آن، حجم معاملات نیز نمایش داده می‌شود. این نرم افزار معاملاتی، به صورت پیش فرض اندیکاتورهای مختلفی را در خود داشته که تنها با چند کلیک، برروی نمودار پیاده خواهند شد.

متاتریدر قابلیت نمایش نمودار به شکل‌های مختلف را داشته، اما عموما از نمودارهای کندل شمعی استفاده می‌شود. در این مدل نمودار است که اکثر تحلیل‌ها انجام شده و همچنین اکثر الگوها نیز تنها برروی همین حالت نمایش، قابل تشخیص است. اما نکته‌ی مهم اینجاست که تنظیم کردن تایم فریم را فراموش نکنید! برای یادگیری نحوه تنظیم نرم افزار متاتریدر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

متاتریدرهای بورس ایران

جالب است بدانید که دو کارگزاری ایرانی، نسخه‌ی اختصاصی خودشان از نرم‌افزار متاتریدر را برای انجام معاملات بورس ارائه کرده‌اند. کارگزاری معروف مفید، نسخه‌ی اختصاصی خود را با نام مفیدتریدر و کارگزاری مهرآفرین نیز سامانه‌ای با نام روبو تریدر ارائه کرده‌اند. این نسخه‌های اختصاصی، در حقیقت پلتفرم‌هایی برای انجام معاملات بورس بوده و ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود را داشته و در اختیار مشتریانشان قرار می‌گیرد.

تفاوت متاتریدر 4 و متاتریدر 5

اگرچه نسخه 4 متاتریدر قدیمی‌تر از نسخه‌ی 5 آن است، اما هنوز هم طرفداران دو آتیشه‌ای داشته که مایل به مهاجرت به MT5 نشده‌اند. بسیاری از سرمایه‌گذاران قدیمی بازار، هنوز هم معتقدند که متا4 چیزی کم و کسر نداشته و نیازی به تغییر پلتفرم وجود ندارد.

از لحاظ برنامه‌نویسی، نسخه‌ی پنج متاتریدر با زبان برنامه‌نویسی جدیدتری توسعه یافته و امکانات جانبی آن بی شمار است. در متاتریدر 4، ادوایزرها و مکمل‌های بسیار زیادی استفاده شده، اما در نسخه‌ی 5 خبری از مکمل‌ها نبوده، اما از اندیکاتورهای پیشرفته و ادوایزرهای متعددی استفاده شده است. هر دو پلتفرم، امکانات زیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند:

* ثبت تاریخچه معاملات و قابلیت مرور آن‌ها

* دانلود و نصب آسان (نسخه اختصاصی برای تمامی دستگاه‌ها)

* قابلیت تنظیمات خاص معاملات (حد ضرر، حد سود، خرید در مواقع خاص و …)

* قابلیت اضافه کردن اسکریپت و معاملات اتوماتیک

* لیست بلند بالا از داریی‌های قابل معامله

* قابلیت اضافه کردن اندیکاتور و اکسپرت‌های خاص و اختصاصی

اهمیت سرور در متاتریدر

متاتریدر یک پلتفرم معاملاتی است که داده‌های خود را از سرور کارگزاری دریافت کرده و به مشتریان نمایش می‌دهد. بنابراین، هنگامیکه قصد نصب و راه اندازی متاتریدر را دارید، بهتر است ابتدا به دنبال سرور قدرتمندی بگردید تا از دقیق بودن قیمت‌ها و سرعت بالای ارسال داده‌ها در آن مطمئن شوید. همچنین برای دانلود نیز بهتر است نسخه‌ای از متاتریدر را دانلود کنید که بیشترین امکانات اولیه را (اندیکاتورها) به صورت پیش فرض در خود داشته باشد تا نیازی به دانلود اندیکاتورهای جانبی و نصب آن وجود نداشته باشد.

قسمت مارکت واچ متاتریدر

در قسمت مارکت واچ یا همان Market Watch (نظاره‌ی بازار)، لیستی از دارایی‌ها (نمادهای معاملاتی) به همراه قیمت آنی خرید و فروش آن‌ها به همراه اختلاف قیمت خرید و فروش (کارمزد کارگزاری) ارائه شده است. در این لیست می‌توانید به صورت دستی، نمادهای معاملاتی جدید را اضافه و کم کنید تا لیست دلخواه خود را ایجاد کرده و بهترین زمان خرید و فروش را پیدا کنید.

متاتریدر - بهترین پلتفرم تحلیل تکنیکال و رصد لحظه ای قیمت ها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متاتریدر – بهترین پلتفرم تحلیل تکنیکال و رصد لحظه ای قیمت ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..