تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک رکورد دیگر برای ایران و کی‌روش در آسیا

به گزارش افکارنیوز،

در تاریخ رنکینگ فیفا از سال 1993 تاکنون دو تیم ژاپن و استرالیا موفق شده بودند طی سه سال پیاپی این عنوان را به خود اختصاص دهند اما این برای اولین بار است که ایران برای 4 سال متوالی بهترین تیم سال آسیا می شود.

بر اساس رنکینگ فیفا تیم ملی ایران برای چهارمین سال پیاپی عنوان برترین تیم سال آسیا را به خود اختصاص داد.

 در آخرین رنکینگ فیفا در سال 2016 که 22 دسامبر منتشر خواهد شد تیم ملی ایران با 814 امتیاز در رده 29 جهان و نخست آسیا قرار خواهد داشت تا برای چهارمین سال پیاپی به عنوان بهترین تیم قاره، سال میلادی را به پایان برساند. تیم ملی در سال 2010 و پیش از حضور کارلوس کیروش در رده چهارم رنکینگ آسیا قرار داشت و در سال های 2011 و 2012، دو سال نخست فعالیت کیروش در همین رده باقی ماند اما از سال 2013 که عنوان بهترین تیم آسیا در رنکینگ را به خود اختصاص داد تا پایان سال 2016 موفق به حفظ این عنوان شده است.

جالب اینکه در تاریخ رنکینگ فیفا از سال 1993 تاکنون دو تیم ژاپن و استرالیا موفق شده بودند طی سه سال پیاپی این عنوان را به خود اختصاص دهند اما این برای اولین بار است که تیمی برای 4 سال پیاپی بهترین تیم سال آسیا می شود و شاگردان کیروش از این حیث یک رکورد بین المللی را به ثبت رسانده‌اند.

تیم ملی پیش از این در سال های 2001 و 2006 هم به این عنوان دست پیدا کرده بود و حالا برای ششمین بار به عنوان بهترین تیم سال آسیا انتخاب می شود.

سیستم امتیاز دهی و رده بندی در رنکینگ فیفا بارها دستخوش تغییر قرار گرفته اما با توجه به محاسبات کنونی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال ایران قدرتمندترین روزهای تاریخ خود را تجربه می‌کند به طوری که برای نخستین بار از مرز 800 امتیاز عبور کرده است.

ایران در حالی در ماه دسامبر در رده 29 جهان قرار می‌گیرد که در گذشته حتی در رتبه‌های بهتری هم قرار گرفته بود اما در بین تیم های آسیایی بهترین تیم و بهترین رتبه را در اختیار نداشت.

 گفتنی است در بین آسیایی ها تاکنون فقط 5 تیم به عنوان بهترین تیم سال آسیا دست پیدا کرده‌اند؛ ژاپن 8 بار، ایران 6 بار، عربستان 4 بار و کره جنوبی و استرالیا هر کدام سه بار به عنوان بهترین تیم سال آسیا دست یافته‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک رکورد دیگر برای ایران و کی‌روش در آسیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..