تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استاد موسیقی چشم انتظار یک آرزو

استاد موسیقی چشم انتظار یک آرزو

فرهنگ > موسیقی - شهروند نوشت: انتظار کشیدن سخت است. به احتمال این جمله بارها و بارها از زبان بسیاری شنیده شده و شنوندگان دو چندانی داشته است. برای هنرمند هم این سختی وجود دارد و امانش را می‌برد.

حسین دهلوی استاد شناخته شده موسیقی ایرانی از همین دست آدم های منتظر است. او خالق آثار ماندگاری چون اپرای خسرو و شیرین، سوئیت بیژن و منیژه، اپرای مانا و مانی است. نام هایی چون مصطفی پورتراب، فرهاد فخرالدینی و هوشنگ ظریف، علی رهبری، حسین علیزاده و بسیاری دیگر از چهره های شناخته شده موسیقی ایران شاگردان مستقیم او بوده اند و قلم روان و فنی اش در حوزه موسیقی کارهای ماندگار و درخوری را ثبت و ضبط کرده است. با این وجود دهلوی سال هاست منتظر است. منتظر اجرای آثار نوشته شده ای که برخی از آنها بعد از گذشت سی و چند سال حتی یک بار هم به روی صحنه نرفته اند. خود استاد در گفت وگویی اعلام کرده بود آرزویش اجرای مانا و مانی است اما هنوز این آرزو به حقیقت نپیوسته است.

دیروز خبر رسید برخی از اعضای هیات مدیره خانه موسیقی به همراه مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و مدیرعامل انجمن موسیقی دوشنبه پانزدهم آذر به دیدار استاد حسین دهلوی رفتند. سوسن اصلانی همسر این موسیقیدان از آنها که بر بالین شوهرش حاضر بودند تشکر اما توجه بیشتر مسئولان را هم خواستار شد. حالا آقای دهلوی به صلاحدید پزشکان در آسایشگاه بستری است. کاش قبل از آنکه دیر شود یکی از کارهای اجرا نشده اش به روی صحنه برود. این یک آرزوی تا امروز محقق نشده است.

57241




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استاد موسیقی چشم انتظار یک آرزو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..