تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش‌ وام مسکن در تحولات بازار مسکن

به گزارش افکارنیوز،

بر اساس گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در آبان‌ماه، متوسط قیمت آپارتمان در تهران طی آبان‌ماه به چهار میلیون و 410 هزار تومان رسید که نشان‌دهنده افزایش حدود 7 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است. از این رو با توجه به افزایش قیمت مسکن با شیب ملایم و رشد قیمتی کمتر از نرخ تورم در هشت ماه نخست امسال، وضعیت عمومی بازار مطلوب و به دور از هرگونه هیجان منفی برای خریداران است.

از سوی دیگر به دنبال تک‌رقمی شدن نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن، شرایط مناسبی برای خانه‌دار شدن زوج‌های جوان و خانه‌اولی فراهم شده است. بر این اساس همه چیز برای ورود جدی متقاضیان جوان خرید خانه به بازار مهیا است. گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد در طول آبان ماه بیشترین معاملات واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی 3 تا 5/ 3 میلیون تومان صورت گرفته است که زیر میانگین قیمت مسکن در تهران است. سهم این بازه قیمتی از کل معاملات مسکن در آبان‌ماه 6/ 12 درصد بوده و پس از آن واحدهای ارزان‌تر یعنی 5/ 2 تا 3 میلیون تومانی با سهم 3/ 12 درصدی در رتبه بعدی ایستاده‌اند. به این ترتیب یک‌چهارم کل معاملات آبان‌ماه دربازه قیمتی 5/ 2 تا 5/ 3 میلیون تومانی صورت گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد واحدهایی که وام‌های مسکن 100 و 160 میلیون تومانی بخش بیشتری از قیمت کل آنها را پوشش می‌دهد بیشتر معامله شده‌اند. به عبارت دیگر نقش افزایش سقف انواع وام مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون در روند افزایشی معاملات مشهود است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش‌ وام مسکن در تحولات بازار مسکن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..