تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیگیری قانونی تعرض به خط انتقال آب یزد/ نمیتوانیم دوچرخه را از بانوان بگیریم

به گزارش رکنا؛ «مهران فاطمی» در نشست با تشکل‌های دانشجویی که امشب در استانداری یزد برگزار شد، با بیان این که دانشگاه باید سیاسی شود، اظهار کرد: دانشگاه باید سیاسی شده و دانشجو بتواند حرف بزند و شنیده شود پس باید برای سوق دادن فضای دانشگاه به فضایی سیاسی و فعال اهتمام کنیم.

وی با اشاره به این که در کنار مهارت آفرینی و کارآفرینی، باید ارزش سیاسی شدن فضای دانشگاه مانند ارزش به دانشگاه افزوده شود به طوری که محیط دانشگاه به فضایی علمی و نقاد و آزاد اندیشانه حقیقی تبدیل شود.

وی محدود بودن فضای دانشگاه‌ها در گذشته به مسائل داخلی دانشگاه را یک نقیصه دانست و گفت: خوشبتانه امروز دانشگاه‌ها در تمام عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی می‌توانند اظهار نظر و مطالبه کنند.

استاندار با بیان این که باید برای پیگیری مطالبات جلسات تخصصی شکل دهیم، گفت: باید برای هر مسئله متولیان امر حضور داشته و بتوانند از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در مباحث تخصصی استفاده کنند.

وی در خصوص مسئله آب به عنوان مطالبه‌ای مشترک از سوی عمده تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: در خصوص آب چند موضوع وجود دارد که شامل تامین آب، مدیریت مصرف آب و امنیت و افزایش تاب اوری است.

وی به خط اول انتقال آب یزد اشاره کرد و گفت: متاسفانه این خط انتقال آب بارها مورد تعرض قرار گرفته که براساس اقدامات حاکمیتی ما، مسئله را براساس موازین قانونی پیگیری خواهیم کرد، ضمن این که موضوع وارد شورای امنیت شده و در حال پیگیری است که البته مصوبات و اقدامات آن محرمانه است اما در کل، نباید مجدد تعرض شود.

وی با بیان این که خط دوم انتقال آب که مربوط به عمان است، در دست عملیاتی شدن است، گفت: در خصوص انتقال آب از دریای عمان ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب است که نیاز به ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد این رقم در مقایسه با کل بودجه عمرانی استان که شامل  ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ای است که پس از تخصیص به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسدرقم بسیارزیادی است.

استاندار با بیان این که در بازه زمانی چهل روزه استقرار وی در استانداری یزد چهار جلسه ویژه خط آب عمان داشتیم، گفت: ما از سفر رییس جمهور فقط پیگیری خط دوم آب را میخواهیم و مطالبه دیگری نداریم ضمن این که مدل مالی این طرح نیز دیده شده که پییگری می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که یزد در بحث مدیریت مصرف پیشرو کشور است، گفت: با این وجود مدیریت بیش از پیش مصرف را در برنامه داریم به طوری که قرار است این آب صرف توسعه کشاورزی مدرن و کم آبخواه و توسعه صنایع سبز و کم ابخواه و همساز با مسایل زیست محیطی و تکمیل زنجیره ارزش استان خواهد شد.

استاندار خطاب به دانشجویی که در خصوص مسایل بانوان و دوچرخه سواری بانوان سوالاتی را پرسیده بود، گفت: بانوان در انتخابات‌ها و ملزومات پرتعارف موردتوجه هستند اما حضور اجتماعی بانوان در حد مطلوب و در تراز جامعه زنان خوب و انقلابی نیست از طرف دیگر، فضای تفریحی استانداردی متناسب با بانوان هم وجود ندارد.

فاطمی در خصوص دوچرخه سواری بانوان و چالش‌های مطرح شده ازسوی برخی از کنشگران گفت: صرفا فرمایشی و تحکمی نمی‌شود در خصوص این مسئله اقدام کنیم بلکه باید سلبی و ایجابی و فرهنگسازی هم در این باره ورود کنیم چرا که من نمیتوانم نیروی انتظامی را برای رعایت حجاب و عفاف صرف موظف کنم.

وی با بیان این که ما نمیتوانیم دوچرخه سواری را از بانوان بگیریم، گفت: باید فضا را آماده کنیم و زمانی که من توانستم فضایی را ایجاد کنم آن زمان می‌توانم برخورد کنم البته قانون را متذکر خواهیم شد اما باید در کلیات این مسئله، فرهنگسازی را داشته باشیم.

فاطمی با بیان این که شورا و شهرداری هم در خصوص زیرساختهای مربوطه برنامه دارند، گفت: آنچه برای ما مهم است، این است که دختر و زن یزدی احساس کند در فضای استان خودش، در چارچوب قوانین و مقررات و ضوابط می‌تواند احساس کند که ظرفیت‌هایش شکوفا می‌شود و فضایی امن و توام با فضای آموزشی و اجتماعی دارد.

یزد/سمیه گلابگیریان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیگیری قانونی تعرض به خط انتقال آب یزد/ نمیتوانیم دوچرخه را از بانوان بگیریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..