تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گسترش همکاری‌های ایران و قبرس در زمینه توسعه علوم ژنتیک

همکاری‌های مشترک مراکز علمی قبرس و ایران با حضور سفیر قبرس و معاون آموزشی وزارت بهداشت به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی نشستی که در روز سه شنبه 16 آذر 1395 در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری فی مابین پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس منعقد شد.

در این نشست که با حضور آندریاس کوزوپس سفیر قبرس در ایران، دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مسعود یونسیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مدیران معاونت آموزشی و پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر لئوید فیلاکتوس رئیس مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم‌نامه همکاری علمی مراکز تحقیقاتی قبرس و ایران

لاریجانی در ادامه افزود: تبادل دانشجو، تحقیقات مشترک، زمینه‌های مشترک علمی و اعطای گرندهای آموزشی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه بود.

وی از حضور رئیس مرکز انستیتو نورولوژی و ژنتیک قبرس، سفیر قبرس و سایر مراکز تحقیقاتی در انعقاد این تفاهم‌نامه خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری علمی مراکز تحقیقاتی قبرس و ایران

لاریجانی اضافه کرد: با توجه به پژوهش‌های گسترده محققان ایرانی در زمینه غدد و متابولیسم، ژنتیک و نورولوژی می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد فعالیت‌های علمی بین‌المللی بود و در زمینه سلامت و ژنتیک در صدد جذب گرندهای علمی معتبر هستیم.

تفاهم‌نامه همکاری علمی مراکز تحقیقاتی قبرس و ایران

گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه با حضور روسای مراکز تحقیقاتی قبرس، سفیر قبرس و مدیران آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت های زیادی در کشور در زمینه علوم ژنتیک و متابولیسم  ایجاد شده و لازم است با اشتراک علوم مرتبط با سایر مراکز معتبر بین المللی نسبت به توسعه این علوم در کشور اقدام نماییم. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی یکی از محورهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و از جمله اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه آموزش است. 

دکتر لاریجانی اجرای پروژه های مشترک بین پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس را از دیگر مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: این تفاهم نامه برای آغاز همکاری دو کشور در زمینه علوم ژنتیک و متابولومیکس منعقد شده و با تشکیل کارگروه های مشترک فی مابین این همکاری ها گسترش خواهد یافت.

همچنین آندریاس کوزوپس سفیر قبرس در ایران نیز به سابقه همکاری های ایران و قبرس در زمینه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این قبیل تفاهم ها زمینه بهره برداری از امکانات دانشگاههای هر دو کشور و همکاری دانشگاه های قبرس با دانشگاههای علوم پزشکی ایران را فراهم می کند.

دکتر لئوید فیلاکتوس رئیس مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس نیز با ابراز خرسندی از همکاری این مرکز با پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح مفاد این تفاهم نامه پرداخت و ابراز امیدواری کرد با همکاری طرفین زمینه های توسعه دانش ژنتیک و متابولومیکس در دو کشور فراهم گردد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گسترش همکاری‌های ایران و قبرس در زمینه توسعه علوم ژنتیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..