تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فوت سالانه بیش از 50 هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران

بیش از 50 هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران سالانه فوت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس انجمن سرطان شناسی ایران در همایش سرطان را بیشتر بشناسیم در گنبدکاووس گفت: فوت این تعداد بیمار سرطانی در سال به دلائل مختلف مانند تشخیص ندادن و درمان به موقع بیماری و هزینههای سنگین آن انجام می‌شود.

محمدرضا قوام نصیری افزود: پس از بیماریهای قلب و عروقی، سرطان در رده دوم علل مرگ میر کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: برای هر دوره شیمی درمانی 200 تا 300 میلیون ریال هزینه می‌شود.

قوام نصیری اضافه کرد: درمان سرطان معمولا 6 دوره طول می‌کشد و در کل حدود 2 میلیارد ریال برای فرد و خانواده وی هزینه دارد.

رئیس انجمن سرطان شناسی ایران گفت: هزینه‌های کلی درمان بیماری های سرطان در کشور را سالانه 3 میلیارد دلار است و وزارت بهداشت در 2 سال گذشته با راهاندازی کمیته ملی سرطان برای کاهش این بیماری اقدام موثری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با بررسیها و اقدامات انجام شده توسط این کمیته پیشبینی میشود در 2 سال آینده 20 تا 30 درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان ها درکشور کاهش یابد.

قوام نصیری، تشخیص های زودرس، شیوه های درمانی جدید همراه با دستگاه های مدرن رادیوتراپی، گروه بندی مراکز درمانی و تخصیص اعتبارات ویژه را برای تحقق برنامه دولت و وزارت بهداشت (کمیته ملی سرطان) در زمینه کاهش مرگ و میرهای ناشی از سرطانها امری ضروری دانست.

وی افزود: به صورت میانگین در یک دوره 10 ساله آمار مبتلایان به سرطان در کشور از 70 هزار نفر درسال به 90 هزار نفر افزایش یافته است که سرطان سینه و دستگاه گوارش در خانم ها و سرطان دستگاه گوارش و معده در آقایان دارای بیشترین فراوانی است.

قوام نصیری اضافه کرد: به عنوان نمونه سرطان مثانه در استان خوزستان به علت شنای در رودخانه کارون از شایعترین سرطان‌ها است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فوت سالانه بیش از 50 هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..