تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از جمشید مشایخی در خانه خودش تقدیر شد

از جمشید مشایخی در خانه خودش تقدیر شدبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید مشایخی یکی از بهترین بازیگران پیشکسوت سینمای ایران و متولد سال هزار و سیصد و سیزده است. او که به تازگی هشتاد و دو ساله شده است، بیش از صد اثر سینمایی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده و به غیر از آن در سریال‌ها و تئاترهای گوناگونی نیز به ایفای نقش پرداخته است.

موسسه هنرمندان پیشکسوت که به حمایت و پاسداشت حرمت، سالمندی و پیشکسوتی می‌پردازد، برای جمشید مشایخی، این هنرمند صاحب نام به بهانه جشن تولد، مراسم تجلیلی را در منزل این بازیگر ترتیب داد که شرح این مراسم را در این گزارش می خوانید:
 
حدود ساعت پنج به خانه مشایخی در ولنجک رسیدیم. وقتی زنگ منزل وی را زدیم، مشایخی با مهربانی در را باز کرد و به گرمی و با گشاده‌رویی از ما استقبال کرد.

در خانه صمیمی وی مشغول نوشیدن چای بودیم و مجله‌های سینمایی سالیان پیش را ورق می‌زدیم و مشایخی خاطراتش از آن دوران را بازگو  کرد و او از سال های دوری که گذشت برایمان نقل می‌کرد.

از جمشید مشایخی در خانه خودش تقدیر شد
سپس این بازیگر، در مقابل دوربین به گفتگو نشست و از میل و علاقه‌اش به کتابخوانی گفت و برایمان تعریف کرد که اگر دوباره به دنیا می‌آمد، به جای بازیگری، حرفه کتاب فروشی را انتخاب می کرد.

مشایخی راجع به چگونگی علاقه‌مند شدنش به بازیگری صحبت کرد و از چگونگی بازی در فیلم کمال الملک گفت.

صحبت از این بود که هنرمندان الگوهای جامعه هستند و نباید سبک زندگی‌شان نادرست باشد که همسر وی، گیتی رئوفی نیز به جمع ما پیوست و از خوبی های جمشید مشایخی و دلیل پایداری ازدواجشان گفت.

رئوفی ناپایداری‌های زندگی جوانان امروز را در عدم تفاهم دانست و گفت که در این سال‌هایی که با مشایخی زندگی کرده، همیشه حرف او را گوش داده است.

رئوفی از روزهای ابتدای ازدواجشان و ایام جوانی و خاطرات آن دوران با مشایخی گفت تا به پیری رسید و پسرشان، نادر مشایخی که خودش عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت است و تازه به جمع ما پیوسته بود، به سخنان والدینش گوش می‌داد.

از جمشید مشایخی در خانه خودش تقدیر شد
رئوفی از اینکه جمشید مشایخی همسرش است، بسیار خوشحال بود و خدا را شکر می کرد.

پس از گپ و گفتی که با او داشتیم، جشن تولدی خودمانی برای جمشید مشایخی برگزار شد و کیکی که موسسه تدارک دیده بود، برش خورد و جمشید مشایخی شمع تولد هشتاد و دو سالگی اش را خاموش کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم علی مرادخانی (معاون هنری وزارت ارشاد و رئیس هیئت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت) و سید عباس عظیمی (مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) حضور داشتند و لوح تقدیری را برای سپاسگزاری از تلاش‌های جمشید مشایخی در عرصه بازیگری، به ایشان تقدیم کردند.

علی مرادخانی، رئیس هیئت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت در خصوص علت برگزاری این مراسم اظهار داشت: خیلی خوشحالم که امروز توفیقی شد و خدمت این هنرمند رسیدیم و از ایشان تجلیل و تقدیر شد. من امیدوارم که این روند کار ادامه پیدا کند و بتوانیم که هر چند وقت یکبار خدمت استادان و بزرگان برسیم و از حضور و فعالیت هایشان بگوییم و بشنویم.

از جمشید مشایخی در خانه خودش تقدیر شد

وی در خصوص برنامه‌های موسسه برای رفع مشکلات کم کاری هنرمندان گفت: بخشی از کم کاری به خود افراد باز می گردد و بخشی از آن به ما مربوط است.

مرادخانی عنوان کرد: هدف ما از تاسیس این موسسه برای این بود که هنرمندان پیشکسوت بیایند و با هم دیگر ملاقات کنند و این گونه برای کار کردن انگیزه بگیرند. فضای روحی و روانی شان عوض شود و بتوانند هنری را شکل دهند. ما از این منظر آمادگی لازم را داریم و کمک می کنیم، اما از طرفی خود پیشکسوتان هم باید حوصله کنند و انگیزه هایشان را بالا ببرند. ما هم تا جایی که بضاعت داریم، کمک خواهیم کرد.

عکس از محمد رحمانی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از جمشید مشایخی در خانه خودش تقدیر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..