تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت: ۱۲.۵ میلیون جوان مجرد داریم/ پنج عامل اصلی در تاخیر ازدواج

معاون دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت: ۱۲.۵ میلیون جوان مجرد داریم/ پنج عامل اصلی در تاخیر ازدواج

محمد اسلامی روز سه شنبه در 'همایش آموزشی ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه' با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقاي سلامت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد افزود: شمار جوانان مجرد باید با آگاهسازی و فرهنگ سازی آنها در امر ازدواج کاهش یابد و این قشر به سمت ازدواج سالم و پایدار هدایت شوند.

وی ادامه داد: پرهیز از ازدواج افت شاخصهای سلامت را در جامعه رقم می زند لذا باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم اجتماعی صورت گیرد.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اگر 12.5 میلیون جوان مجرد در کشور بدانند که ازدواج آنان باعث بهبود شاخص سلامتشان می شود قطعا ازدواج می کنند.

وی افزود: تمایل به ازدواج در بین هر دو جنس دختران و پسران وجود دارد هر چند بطور طبیعی این تمایل در دختران بیشتر است.

اسلامی ادامه داد: در بررسی انجام شده از جمعیت آماری جوانان مشخص شد پنج عامل اصلی در تاخیر ازدواج آنان به ترتیب شامل عوامل فرهنگی، اجتماعی، حاکمیتی و فردی است.

وی با بیان اینکه ازدواج در جامعه دینی و فرهنگی ایران یک ارزش محسوب می شود یادآورشد: هم اکنون کشورهای دیگر به رغم فقدان برخورداری از مبانی فرهنگی و دینی در امر ازدواج قوانین حمایتی متعددی برای ازدواج دارند.

این مسوول با اشاره به آمار زاد و ولد در کشور و اینکه این آمار در پایان هر سال استخراج می شود، گفت: در پایان سال 1394 در مجموع یک میلیون و 570 هزار تولد در کشور ثبت شده که نسبت به سال ماقبل آن 40 هزار نفر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در سال 94 در مجموع یک میلیون و 200 هزار نفر به جمعیت کشور افزوده شده است.

همایش آموزشی ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

234 42




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت: ۱۲.۵ میلیون جوان مجرد داریم/ پنج عامل اصلی در تاخیر ازدواج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..