تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شروع عملیات ساخت ماهواره ملی سنجش از راه دور/نصب تلسکوپ اپسکو در مرکز البرز

شروع عملیات ساخت ماهواره ملی سنجش از راه دور/نصب تلسکوپ اپسکو در مرکز البرز

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت وزارت ارتباطات،وی با اشاره به عنایت ویژه ای که از ابتدای دولت دکتر روحانی به توسعه و گسترش بخش فضایی و ماهواره ای داشته است، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ محدودیتی برای تخصیص به بخش فضایی و ماهواره ای ندارد.

دکتر واعظی تصریح کرد: امروز تمام تلاش دولت یازدهم بر این است که آواربرداری از هشت سال قبل را انجام دهد تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد که از همین روی دولت برای توسعه کشور نیازمند داده هاست که می دانیم ماهواره های سنجش از دور می تواند در 16 بخش به ما اطلاعات بدهد.

بالاترین مقام حوزه ICT کشور ماهواره های سنجش از راه دور را با توجه به اطلاعات گسترده ای که ارسال می کند برای کشور بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به وقفه ای که ایجاد شده بود برای جبران آن استراتژی مبنی بر اینکه ارتباط بسیار نزدیکی میان سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایجاد شود تدوین شد تا از نزدیک با هم کار کنند که البته در این بین نمی توان دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور را نادیده گرفت. اما نقطه ثقل این همکاری ها باید در پژوهشگاه فضایی ایران قرار گیرد تا از کار پراکنده جلوگیری کنیم و با تعریف پروژه های محوری همه متخصصان را حول آن شکل دهیم تا اطلاعات و تجارب به سرعت منتقل شده و همسویی در کشور بوجود آید که نقش پژوهشگاه در این بین می تواند جدی تر باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری فضایی را لبه فناوری ها تعبیر کرد و گفت: اگر بتوانیم این فناوری را بومی کنیم بسیاری از مشکلات کشور را می توانیم حل کنیم و برای ماهواره ای سنجش از دور کمتر از ماهواره های مخابراتی زمان نیاز است.

وی با اعلام پایان اقدامات برای شروع به ساخت ماهواره ملی سنجش از دور در کشور افزود: در آخرین قدم نیاز به امضای سه وزیر بود که یکشنبه گذشته به امضا رسید تا کارهای عملیاتی آن شروع شود که پیش بینی می شود طی 30 ماه آینده ماهواره سنجش از راه دور ملی داشته باشیم.

دکتر واعظی با بیان اینکه اگر برجام نبود امروز شاهد اقدامات برای ساخت ماهواره ای ملی سنجش از راه دور و مخابراتی نبودیم، اظهار کرد: باید با سرعت عمل کنیم تا باتوجه به مدارهایی که داریم و مذاکرات انجام شده در بعد برجام کارها را با سرعت به پیش ببریم.

 

تلسکوپ اپسکو در مرکز البرز نصب می شود


رییس سازمان فضایی ایران از نصب تلسکوپ اپسکو در آینده ای نزدیک در مرکز البرز خبر داد و گفت: امروز این تلسکوپ از گمرک عبور کرد.
بهرامی رییس سازمان فضایی ایران در پایان بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز البرز سازمان فضای ایران از برگزاری اجلاس سازمان جهانی اپسکو در سال آینده به میزبانی کشورمان خبر داد و گفت: سال آینده ریاست اجلاس اپسکو را ایران بر عهده دارد که علاوه بر آن تلسکوپ ویژه ای که از سوی این سازمان جهانی درنظر گرفته شده است امروز (سه شنبه) از گمرک عبور کرده است تا به زودی در مرکز البرز نصب شود.

وی با بیان اینکه باید طرح توسعه مرکز البرز را برای ایستگاه ماهواره سنجش از راه دور و مخابراتی داشته باشیم و توسعه مرکز تجمیع داده های ماهواره ای برقرار شود تصریح کرد: همزمان با آن در حال هماهنگی هستیم تا چند تلسکوپی که در کشور در نقاط مختلف نصب شده اند به صورت شبکه ای به هم متصل شوند تا بتوانیم آنها را فعال تر کنیم و اطلاعات آنها را با مرکزیت سازمان فضایی ایران میان یکدیگر قرار دهیم.

 

5656

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شروع عملیات ساخت ماهواره ملی سنجش از راه دور/نصب تلسکوپ اپسکو در مرکز البرز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..