تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکس های کمیاب از سفر محمدرض

آکاایران: آلبوم نایاب از سفر شاه جوان به نیویورک

۲۵ آبان ۱۳۲۸ شاه جوان در اولین سفر رسمی خود به امریکا وارد واشنگتن شد و مورد استقبال هری ترومن رئیس جمهور وقت امریکا قرار گرفت؛ این سفر از آن جهت واجد اهمیت بود که امریکا پس از پایان جنگ جهانی دوم سعی داشت نفوذ خود در ایران را افزایش دهد.

,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –

عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک – -آکاعکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه نیویورک,گروه تاریخ

آکاایران: عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –

به گزارش آکاایران: اولین گام در افزایش روابط شاه و امریکا پس از جنگ جهانی در خرداد ۱۳۲۶ برداشته شد که شامل یک قرار داد ۱۰ میلیون دلاری فروش سلاح به ایران می شد. شاه جوان در آن زمان سفرهای دوره ای خود به چند کشور اروپائی را برای محکم کردن پایه های قدرت انجام می داد که هری ترومن رئیس جمهور وقت امریکا او را برای سفر رسمی به این کشور دعوت کرد.

مقارن با همین دعوت در ۱۳ آبان ۱۳۲۸ هژیر وزیر دربار توسط فدائیان اسلام ترور شد و شاه مجبور شد تا تعیین ابراهیم حکیمی به نخست وزیری و عادی شدن اوضاع در کشور بماند.

سفر محمدرضا شاه به امریکا

سرانجام محمدرضاشاه در ۲۴ آبان همان سال از تهران عازم امریکا شد و در فرودگاه واشنگتن مورد استقبال رسمی هری ترومن قرار گرفت. شاه سعی کرد در مدت اقامت در واشنگتن نظر مقامات امریکایی را برای جذب کمک های مالی بیشتر جلب کند. نتیجه اعلامیه مشترکی بود که به امضای ترومن و شاه رسید و بر اساس آن امریکا متعهد شد برای بازسازی ایران پس از ویرانی های جنگ جهانی در چهارچوب برنامه موسوم به “اصل چهار” کمک های مالی و فنی در اختیار ایران قرار دهد.

شاه ۳ روز در واشنگتن ماند و سپس با اسکورت مخصوص عازم نیویورک شد. او قرار بود در این شهر با مقامات مختلف سازمان ملل دیدار و گفتگو کند؛ النور روزولت رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل و همسر رئیس جمهور درگذشته امریکا یکی از همین چهره ها بود. النور روزولت که پس از مرگ همسرش از سوی هری ترومن به عنوان یکی از اعضای هیات نمایندگی امریکا در سازمان ملل منصوب شده بود پس از تشکیل کمیسون حقوق بشر این سازمان به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

شاه جوان که در سفر امریکا قصد داشت وجهه حقوق بشری نیز از رژیم خود بسازد شخصا به دیدار النور روزولت- که چهره مورد قبولی در جامعه جهانی داشت- رفت. از جزئیات مذاکرات این دو اطلاعی در دست نیست اما “آلفرد آیزنشتد” عکاس امریکایی که در مدت اقامت شاه در امریکا از او عکاسی می کرد از لحظه خروج شاه از هتل “والدورف آستوریا” تا ورود وی به مقر کمیسیون حقوق بشر، استقبال النور روزولت و در نهایت بدرقه او را عکاسی کرده است. او حتی تصادف رخ داده در خیابان های نیویورک که یکی از موتورسیکلت های اسکورت شاه در ان مجروح شده را نیز عکاسی کرده است. این عکس ها برای نخستین بار است که در فرادید منتشر می شود.

عکس های محمدرضا شاه در آمریکا ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –   ,عکس های کمیاب از محمدرضا شاه,عکس های محمدرضا شاه در آمریکا,محمدرضا شاه در آمریکا,[categoriy] عکس های کمیاب از سفر محمدرضا شاه به نیویورک –



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکس های کمیاب از سفر محمدرض»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..