تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخورد جدی وزارت بهداشت با عوامل انتشار کلیپ چالش مانکن در اتاق عمل/ این فیلم شبیه‌سازی شده است

در پی انتشار کلیپ چالش مانکن در اتاق عمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به این فیلم واکنش نشان داد.

برخورد جدی وزارت بهداشت با عوامل انتشار کلیپ چالش مانکن در اتاق عمل/ این فیلم شبیه‌سازی شده استدکتر عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی با موضوع چالش مانکن در اتاق عمل گفت: چنین کلیپی در بیمارستان و در حین عمل به هیچ عنوان ضبط نشده و آنچه در فضای مجازی منتشر شده یک اقدام کارگردانی شده است.

وی افزود: با نگاه تخصصی به این کلیپ می‌‌توان دریافت نوزادی که در فیلم نشان داده شده با توجه به رنگ پوست و وزنش، چند روز از عمر وی می‌گذرد و اصلا در آن زمان فرآیند عمل جراحی اتفاق نیفتاده که بخواهد متوقف شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: اصل ماجرا فرهنگ اشتباهی است که از کشورهای غربی الگوبرداری شده و در کشور ما به خصوص در محیط درمانی که اساساً باید مورد اعتماد مردم باشد، مدتی است شبیه‌سازی شده است؛ اقدامی بسیار اشتباه که وزارت بهداشت به شدت به آن انتقاد دارد.

زارع‌نژاد با اشاره به اینکه در فضای مجازی گفته شده جان مریض به خطر افتاده است، افزود:‌ در اتاق عمل، نمی‌توان برای لحظه‌ای فرآیند عمل را متوقف کرد و تمام تیم درمان از تکنسین بیهوشی تا جراح متخصص باید تمرکز کافی داشته باشند و فرصت چنین کارهایی را ندارند.

وی با اشاره به این مطالب افزود: همه این اتفاقات هیچکدام نافی اشکالی که در اتاق عمل در این فیلم اتفاق افتاده نیست و حتی اگر این فیلم شبیه‌سازی شده هم باشد وزارت بهداشت حتما با این مرکز درمانی برخورد جدی خواهد کرد.

زارع نژاد در خصوص نام این مرکز درمانی گفت: همکاران ما در اداره نظارت و ارزیابی پیگیر محل ضبط این کلیپ هستند و مطمئناً با عوامل آن برخورد جدی خواهند داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخورد جدی وزارت بهداشت با عوامل انتشار کلیپ چالش مانکن در اتاق عمل/ این فیلم شبیه‌سازی شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..