تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار درباره این محصول تقلبی

کارشناس اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: پودرهای مشابه زعفران که در اماکن مختلف از جمله از سوی دستفروش ها یا در متروها با قیمت های بسیار پایین به فروش می رسند، تقلبی هستند.

مینو حاجیان افزود: متاسفانه برخی از مردم اقدام به خرید زعفران از دستفروش ها می کنند درحالیکه این پودرهای مشابه زعفران، فاقد پروانه ساخت و مشخصات برچسب گذاری بوده و به هیچوجه مورد تائید وزارت بهداشت نیست.
وی تاکید کرد: این پودرها کاملا تقلبی هستند و از رنگ های شیمیایی تشکیل شده اند .
کارشناس اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مصرف کنندگان برای اطمینان از سلامت زعفران، باید آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنند و به مشخصات برچسب که شامل تاریخ تولید، انقضاء، پروانه ساخت، آدرس واحد تولیدی همراه با شماره تماس و آرم سازمان غذا و دارو است، دقت کنند.
حاجیان خاطرنشان کرد: زعفران در معرض تقلب های زیادی قرار می گیرد. این محصول از پرچم گل های گیاه زعفران تهیه می شود و برای تقلب در زعفران از پرچم گیاه گل رنگ و گیاهان مشابه استفاده می کنند و آن را با زعفران مخلوط می کنند.
وی ادامه داد: عده ای دیگر از ریشه های اطراف ذرت استفاده کرده و آن را با رنگ های مصنوعی به رنگ زعفران در می آوردند.
کارشناس اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: چنانچه زعفران پودر شده باشد ، اصالت آن تنها با دستگاه های آزمایشگاهی، قابل تشخیص است.
حاجیان یادآور شد: زعفران به ویژه بعد از آسیاب شدن باید دور از نور و رطوبت و در جام شیشه ای نگهداری شود چراکه با توجه به اسانس ( مواد معطر )، زعفران قابل تبخیر شدن است و در صورت نگهداری نامناسب به مرور زمان اسانس آن تبخیر شده و از اثرات دارویی و طعم و مزه آن کاسته می شود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار درباره این محصول تقلبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..