تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عبدالرضا اکبری: «معمای شاه» هم سرگرم کننده است و هم آگاهی مخاطب را بالا می‌برد

عبدالرضا اکبری: «معمای شاه» هم سرگرم کننده است و هم آگاهی مخاطب را بالا می‌برد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بازیگر در رابطه با نقش خود در سریال «معمای شاه» خاطرنشان ساخت: «سرلشگر زاهدی از شخصیت‌های شناخته شده تاریخ معاصر ایران است که برهه‌های مختلفی از زندگی این شخصیت از جمله نقش وی در کودتای 28 مرداد و همچنین دوران نخست‌وزیری‌اش به نمایش گذاشته می‌شود، عمده‌ترین داستان این سریال مربوط به خاندان سلطنتی است.»

اکبری با بیان اینکه برای ایفای نقش این شخصیت و برای آشنایی و نزدیک شدن به نقش سرلشگر فضل‌الله زاهدی بیشتر کتاب‌هایی را که شخصیت وی در آن مرور شده، مطالعه کرده است، افزود: «همچنین از منابعی که محمد ورزی کارگردان کار در اختیارم گذاشت بهره بردم، ضمن اینکه دیدن تصاویر مربوط به این شخصیت و همچنین سخنرانی وی بعد از برکناری دولت مصدق کمک زیادی به من برای بهتر ایفا کردن نقشم کرد.»

او با اشاره به اینکه پیش از «معمای شاه» در چند اثر تاریخی ایفای نقش داشته است، تصریح کرد: «باید بگویم که«معمای شاه» برایم تجربه ای متفاوت را در فیلم‌های تاریخی به همراه داشت.»

اکبری ادامه داد: «حضور در سریال های تاریخی موجب می شود که یک هنرپیشه وقت بیشتری را صرف تحقیق و مطالعه کند و از سوی دیگر فیلم های تاریخی یکی از فیلم هایی است که مردم تماشای آن را خیلی دوست دارند، به همین علت به عنوان یک بازیگر علاقه زیادی برای حضور در این نوع از فیلم ها را دارم.»

این بازیگر عنوان کرد: «ویژگی این مجموعه پرداختن به تاریخ معاصر است،‌ یعنی از اواخر دوران قاجار شروع و تا سالهای 1357 و وقوع انقلاب را به تصویر می‌کشد. در دوران 50 ساله سلطنت پهلوی‌ اتفاقات سرنوشت‌ساز زیادی رخ داده و انسان‌های زیادی در این دوران آمده و رفته‌اند و همین اتفاقات فراوان برای بینندگان جذاب خواهد بود چرا‌که هر کسی باید از این رویدادها مطلع بوده و دیدن و تصویری شدن این وقایع از تأثیر‌گذاری بهتری برخوردار خواهند بود.»

او اظهار داشت: «کار در سریال‌های تاریخی خیلی سخت است. به این خاطر که باید لوکیشن‌های آماده شده،‌ زمان به گذشته برگشته و شبیه‌سازی های تمام شخصیت‌ها به شکل درست صورت بگیرد. در کنار این موارد حضور حرفه‌ای‌ها دیدنی بوده و به جذابیت کار کمک می‌کنند. حضور بازیگران و ایفای نقش‌های تاریخ به دانش و معرفت آنها کمک کرده و در کل حرکت خوبی است.»

بازیگر نقش سرلشگر زاهدی بیان کرد: «قصه داستان در سریال «معمای شاه» در کنار روایت تاریخ،‌ هم برای سرگرمی و هم برای بالا بردن سطح آگاهی است و شاید این موضوع جرقه و تلنگری باشد برای رفتن به سمت مطالعات تاریخی گذشته که برای زندگی نیز مفید خواهد بود.»

اکبری گفت: «به طور حتم کار در این سریال با وسواس و دقت زیادی دنبال شده است. حداقل در لحظاتی که در این کار حضور داشته‌ام دقت و ظرافت را در کار مشاهده کرده‌ام.»

او افزود: «کار با آقای ورزی بسیار خوب بوده و به تعامل مناسبی رسیدیم. ویژگی‌ بارزی آقای ورزی برقراری ارتباط تنگاتنگ با عوامل است او طوری کار می‌کند که بازیگران امکان بروز خلاقیت را خواهند داشت.»

این بازیگر باسابقه در سینِما و تلویزیون عنوان کرد: «در ایفای یک نقش تاریخی می‌توان با گریم مناسب به آن شخصیت خیلی نزدیک شد. شاید خیلی از بازیگران شباهتی به نقشی که بازی می‌کنند نداشته،‌اما با گریم مناسب شباهت بسیار زیادی بوجود آمده و کار با موفقیت همراه بود است و اگر رفتار بازیگر را هم به نقش اضافه کنیم به تأثیر‌گذاری کار اضافه خواهد کرد.»

او ادامه داد: «بخش زیادی از باورپذیری یک نقش به تلاش و ابتکار و قوه تخیل بازیگر و کارگردان مربوط می‌شود. در واقع از این راه می‌توانیم نشان دهیم چه اتفاقات و برخوردهایی در سیر تاریخ معاصر به وقوع پیوسته است.»

57241




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عبدالرضا اکبری: «معمای شاه» هم سرگرم کننده است و هم آگاهی مخاطب را بالا می‌برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..