تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از چانه‌زنی‌ها غیر معمول تا کمبودهای همیشگی/ نشست خبری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد

از چانه‌زنی‌ها غیر معمول تا کمبودهای همیشگی/ نشست خبری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین نشست مطبوعاتی و رونمایی پوستر بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان صبح روز سه‌شنبه 16 آذر در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

در این نشست مطبوعاتی که هدایت آن بر عهده پیمان شیخی بود، مهدی شفیعی مدیر اداره‌کل هنرهای نمایشی، شهرام کرمی دبیر بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و فاضل عبادی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان حضور داشتند.

در ابتدای نشست، رونمایی از پوستر جشنواره توسط این سه انجام شد و شهرام کرمی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد پوستر که در دو رنگ آبی و نارنجی طراحی شده است گفت: « طراح این پوستر سیدمازیار تهرانی است. او کوشیده است پوستر را با الهام از شعار جشنواره، «نمایش مهر بر صحنه زندگی» طراحی کند. قصد ما این بود که رونمایی از پوستر را در سالگرد درگذشت جبار باغچه بان بر مزار او انجام دهیم اما طولانی شدن روند آماده‌سازی پوستر مانع از این اتفاق شد.»

در ادامه مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفت: «معمولا عرف نیست که مدیر مرکز هنرهای نمایشی در نشست‌های مطبوعاتی جشنواره‌ها حضور داشته باشد اما من با توجه به علاقه‌ام به جشنواره کودک و نوجوان خدمت رسیدم.»

او ادامه داد: «امروزه تربیت فرزندان برای خانواده‌ها امری مهم است و هزینه و وقت زیادی صرف آن می‌کنند. اگر جشنواره‌ای مانند جشنواره کودک و نوجوان به درستی عمل کند می‌تواند بیش از این شاهد اقبال خانواده‌ها باشد.»

مهدی شفیعی افزود: «برگزاری تور اجرای تئاتر در شهرستان‌ها می‌تواند اقدامی بسیار موثر و مفید در شناساندن تئاتر کودک و نوجوان به خانواده‌ها باشد. از سوی دیگر باید به فراهم کردن زمینه اجرای عمومی برای آثار شرکت کرده در جشنواره هم اندیشید.»

او در ادامه گفت: «امسال یکی از ویژگی‌های جشنواره برگزاری مراسمی برای صدمین سالگرد پیدایش تئاتر کودک و نوجوان در ایران است که به همت بنیاد کودک و نوجوان برگزار می‌شود. طبق تحقیقات این بنیاد، اولین تئاتر کودک توسط زنده‌یاد جبار باغچه‌بان نگاشته شد و به صحنه رفت. در کنار برگزاری این مراسم تعدادی از آثار باغچه‌بان در جشنواره، نمایشنامه‌خوانی و تعداد دیگری از آن‌ها چاپ خواهند شد.»

مهدی شفیعی بخش پایانی صحبت‌های خود را به نگرانی‌اش در خصوص جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اختصاص داد و گفت: «نگرانی من این است که امسال احساس کردم اقبال مدیران فرهنگی و هنری همدان نسبت به برگزاری جشنواره در این استان کم شده است. امیدوارم سال آینده مجبور به چانه‌زنی‌هایی که امسال داشتیم نباشیم و استقبال و هماهنگی منابع را به شکل بهتری در ساختار مدیریتی استان همدان ببینیم.»

در ادامه شهرام کرمی صحبت‌های خود را این گونه آغاز کرد: «این ششمین سالی است که من مسئولیت دبیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان را بر عهده دارم.»

او با اشاره به جزئیات جشنواره ادامه داد: «بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 21 تا 27 آذر ماه در 10 بخش شامل مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خردسالان، تئاتر بین‌الملل، تئاتر دانش‌آموزیآموزی، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، بخش ویژه صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران و مسابقه عکس و پوستر تئاتر برگزار خواهد شد.»  

کرمی ادامه داد: «در بخش بین‌الملل شاهد حضور 10 نمایش از کشورهای آلمان، ایتالیا، کره‌جنوبی، روسیه، جمهوری چک، اسپانیا، استرالیا و آفریقای جنوبی خواهیم بود.»

او در ادامه با اشاره به نقاط ضعف جشنواره گفت: «از جمله نقاط ضعف جشنواره می‌توان به نبود امکانات زیرساختی در استان همدان اشاره کرد. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هر سال بزرگ‌تر می‌شود و رونق بیشتری می‌گیرد و ما طبیعتا نیازمند ارتقای امکانات زیر ساختی هستیم.»

دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوحوان همدان افزود: «ما در بخش بین الملل امکان دعوت از کارهایی را که به امکانات و تجهیزات نیازمند هستند نداریم زیرا سالن های نمایشی استان همدان فاقد این امکانات هستند.»

شهرام کرمی گفت: «نکته دیگر درخواست ما برای دو برابر شدن زمان جشنواره است و گمان می کنیم با افزایش روزهای برگزاری جشنواره به 10 روز یا حتی یک ماه شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.»

او در ادامه به معرفی شورای داوری پرداخت و گفت: «داوران مسابقه تئاتر خیابانی منوچهر اکبرلو، کریم اکبری مبارکه و احمد بیگلریان، داوران مسابقه تئاتر خردسال مجید قناد، رضا فیاضی و افسانه زمانی، داوران مسابقه تئاتر کودک هنگامه مفید، بهرام شاه محمد‌لو و سالواتور ترماچو (ایتالیا) و داوران مسابقه تئاتر نوجوان لیلی رشیدی، اردشیر صالح‌پور و نیکلاس مالمکارونا (سوئد) هستند.»

بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از 21 تا 27 آذر به دبیری شهرام کرمی برگزار می شود.

58242




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از چانه‌زنی‌ها غیر معمول تا کمبودهای همیشگی/ نشست خبری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..