تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : ۴۰ درصد مبتلایان به سرطان دچار بی اشتهایی می شوند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهناز ایلخانی در آستانه برگزاری سمینار یکروزه تغذیه در سرطان اظهارداشت: تغذیه نقش بسزایی در پیشگیری و بهبود وضعیت بیماران مبتلا به سرطان دارد. بیماران مبتلا به سرطان در دوره درمان به دلیل مصرف دارو، شیمی درمانی و رادیوتراپی دچار بی اشتهایی، کم شدن وزن، تهوع و… می شوند به همین دلیل نیاز است تا بیماران، خانواده آنها و ارائه دهندگان خدمات درمانی نسبت به تغذیه سالم در این بیماران آشنا شوند.

این کارشناس ارشد پرستاری افزود: به تمام افراد و به خصوص بیماران مبتلا به سرطان توصیه می‌شود برای پیشگیری و بهبود وضعیت به مقدار فراوان میوه و سیزیجات تازه مصرف کنند.

ایلخانی در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف حداقل ۵ وعده میوه و سبزی در روژ نقش بسزایی در کم شدن احتمال بروز سرطان روده دارد.

مدیر بازآموزی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با توجه به زیاد شدن شیوع ابتلا به سرطان در کشور، یادآور شد: اطلاع رسانی در خصوص اهمیت نقش تغذیه در سرطان می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از آن دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۴۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان دچار کم شدن وزن و بی اشتهایی می شوند، عنوان کرد: کم شدن وزن و بی اشتهایی موجب کم شدن سیستم ایمنی بدن و توان مقابله بیمار در برابر بیماری می شود به همین دلیل نیاز است پزشکان از جمله پرستاران نسبت به نوع تغذیه بیماران مبتلا به سرطان آگاه باشند.

ایلخانی با توجه به برگزاری سمینار یک روزه تغذیه در سرطان، گفت: این سمینار ۱۸ آذر ۹۵ با هدف زیاد شدن آگاهی پرستاران، ماماها و زیردسته ها در دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

حتما بخوانید :   زیباجو : آموزش بافتنی کودک، عروسک میمون

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : ۴۰ درصد مبتلایان به سرطان دچار بی اشتهایی می شوند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..