تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنها 5 درصد از قاچاق کشف می‌شود

کد خبر: ۴۳۶۵۲۵

۶  بازدید

خبرگزاری ایسنا: وزیر دادگستری اظهار کرد: تنها پنج درصد قاچاق صورت گرفته در کشور که تا پایان سال ۹۲ بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار بوده گزارش و کشف می‌شود.

مصطفی پورمحمدی که امروز به منظور پاسخگویی به سوال نماینده چناران در جلسه علنی امروز مجلس حاضر  شده بود طی سخنانی، گفت: در موضوع قاچاق دستگاه‌های مختلفی درگیر هستند و از این رو به تنهایی نمی‌توان با آن مقابله موثر و موفق داشت. اما طبق آمار در حالی که سال ۸۴، ۶ میلیارد دلار قاچاق گزارش شد و در سال ۹۲ این رقم به ۲۵ میلیارد دلار رسید در سال گذشته توانستیم رقم ۲۵ میلیارد دلار را به رقم ۱۵.۲ میلیارد دلار کاهش دهیم و ظرف هشت ماه گذشته نیز این رقم کاهش جدی داشت و حدود ۲۰ درصد به نسبت سال گذشته با کاهش روبرو بودیم.

وی افزود: در قانون جامع جدید مبارزه با قاچاق تفکیک نهادهای درگیر در این موضوع به خوبی انجام شد و قطعاً باید همه نسبت به اجرای آن حساس باشیم. اما باید توجه کنیم نظام کسب و کار، نظام حمل و نقل، نظام گمرکی، نظام انبارداری، نظام گردش مالی و نظام اقتصادی، همه و همه در این موضوع باید اصلاح شوند و این اتفاق به زمان نیازمند است.

وی با بیان اینکه قاچاق ابعاد گسترده‌ای دارد،‌ گفت: در سال ۹۲ دریافت عوارض گمرکی رشد چشمگیری داشته و این رشد نشان‌دهنده برخورد با موضوع قاچاق است. همچنین کشفیات مرتبط با قاچاق نیز در گمرکات رسمی رو به افزایش بود.

پورمحمدی تصریح کرد: همه باید در موضوع قاچاق حساس باشیم و به طور جد با آن مقابله کنیم. اما این موضوع مشکل امروز و دیروز کشور نیست و حدود 80، 90 سال است که کشور درگیر موضوع قاچاق است و هنوز نمی‌توانیم بگوییم به طور کامل توانسته‌ایم با موضوع قاچاق برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق تنها مرتبط با مبادی رسمی کشور نیست و مرزها، ‌مناطق آزاد با کولبری‌ها و بازارهای ته‌لنجی نیز سهم زیادی از قاچاق را به خود اختصاص داده است.

پورمحمدی ادامه داد: روزانه 500 هزار کانتینر و کامیون از مرزها عبور می‌کنند و از ابتدای سال تاکنون نیز 21 میلیون تن کالا وارد کشور شد و دولت به جد به دنبال مقابله با موضوع قاچاق است و درآمد حاصل از عوارض گمرکی را نیز در لایحه بودجه سال آینده برای افزایش سخت‌گیری‌ها و حساسیت‌ نسبت به این موضوع حدود 17 هزارو 500 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

وی در پایان گفت: سفارش مکرر از دستگاه‌های ایکس‌ریل گمرکی تحویل دولت شده و دولت نیز پیگیر این موضوع است و امیدواریم بتوانیم با همه تلاش‌هایی که می‌شود این بلای خانمانسوز و پرهزینه را با کمک همه نهادها و سازمان‌ها ریشه‌کن کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنها 5 درصد از قاچاق کشف می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..