تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت ۳۱ واحد صنعتی دام و طیور در شهرستان سرعین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین از فعالیت ۳۱ واحد صنعتی دام و طیور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد ابراهیم محمدی با بیان این مطلب افزود : سیاست تغییر الگوی کشت با جدیدیت در این شهرستان در حال اجراست، به گونه ای که همزمان با آغاز طرح کشت زعفران، گیاهان دارویی، دانه های روغنی، بادام زمینی، ذرت شیرین، باقلا، لوبیا، توت فرنگی و توزیع سالانه 3 هزار اصله انواع نهال گواهی شده اجرا شده است که همین امر زمنیه اشتغال و کارآفرینی و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان را به همراه داشته و از طرف دیگر با ایجاد کارآفرینی در کشت این محصول زمینه های مهاجرت بی رویه به سوی کلان شهر ها جلوگیری می شود.

وی با تأکید مجدد بر اجرای سیاست تغییر الگوی کشت در منطقه افزود: یکی از کشاورزان زحمتکش و پرتلاش این شهرستان موفق شده است از 4 هکتار زمین کشاورزی که سال ها به حال خود رها شده بود و عملاً کشت و زرعی درآن صورت نمی گرفت، ۱۲ کیلوگرم زعفران با کیفیت عالی برداشت کند و محصول برداشتی خود را هر کیلویی به قیمت ۹ میلیون تومان به فروش برساند. در حال حاضر مراجعات مکرر و زیادی از دیگر کشاورزان منطقه داریم که خواستار کشت و توسعه زعفران در این شهرستان و حتی ایجاد کارگاه بسته بندی و برند سازی این محصول به نام زعفران سرعین هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین با اشاره به تحقق دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه افزود: در این شهرستان ۳۱ واحد صنعتی دام و طیور فعالند که با وجود ۶۳ هزار رأس دام سبک، ۱۱ هزار رأس دام سنگین و ۳۰۳ هزار قطعه طیور سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن شیر خام، ۴۶۰ تن گوشت قرمز، یک هزار و ۴۵ تن گوشت سفید،۳۰۰ تن عسل و پنج تن ماهی تولید می شود.

محمدی یادآور شد: پرورش مرغ گوشتی در قفس در سطح استان اختصاصاً برای نخستین بار دراین شهرستان به اجرا درآمده است و پرورش مرغ مادر در سالن های طبقاتی در شمالغرب کشور صرفاً در این منطقه انجام می گیرد که این امر نشان از سعی و اهتمام دامداران و مدیران پرورش طیور در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

وی از تخصیص اعتبارات لازم برای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی در منطقه افزود: اگر دیروز شهرستان سرعین را با آب های گرم و چشمه های بهشتی آن می شناختند، امروزه این شهرستان را با زعفران تولیدی آن، بوقلمون، بلدرچین، کبک، قارچ تولیدی - خوراکی و تولیدات کشاورزی آن می شناسند.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت ۳۱ واحد صنعتی دام و طیور در شهرستان سرعین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..