تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : امدادرسانی اورژانس به حادثه قطاردر هوای منفی۱۴/ امکانات کامل بود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت خدمات رسانی به حادثه دیدگان برخورد دو قطار گفت: تصادف این دو قطار در بدترین نقطه ممکن اتفاق افتاده بود که برای رسیدن خودرو به محل باید ۲۵ کیلومتر راه روستایی و سپس ۴۰ کیلومتر راه سنگ ریز را طی می کردیم در حالیکه مسیر هم کاملا یخ زده بود.

وی ادامه داد: ساعت حدود ۷و ۴۰ دقیقه اعلام حادثه شد و خودرو آمبولانس ۵۰ دقیقه بعد به عنوان اولین دسته خود را به محل حادثه رساندند که شخص خود من صبح از تهران حرکت کردم و حدود ساعت ۱۲ در منطقه بودم.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در اولین اعلام بالگرد به منطقه اعزام شد تاکید کرد: طی بررسی هایی که انجام شد انتقال مصدومان از طریق زمینی زمانبر بود به همین دلیل از شاهرود و سمنان بالگرد به منطقه اعزام شد و واگن های سالم نیز آماده انتقال شدند.

کولیوند ادامه داد: پس از جداسازی مصدومین کار انتقال انجام شد و حدود ساعت ۱۰ صبح بیش از ۶۰ مصدوم در بیمارستان ولایت دامغان و ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه ۹ مصدوم نیز از طریق بالگرد در بیمارستان کوثر سمنان پذیرش شدند.

وی تصریح کرد: تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ۸۲ مصدوم حادثه دیده در دامغان و سمنان پذیرش شدند و نکته قابل تاکید این است که هیچکدام در مسیر انتقال نه تنها فوت نکردند بلکه هیچگونه عارضه نیز نداشتند.

رئیس اورژانس کشور افزود: پس از انجام عملیات انتقال مصدومین بحث جستجو تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه ادامه داشت که تیم اورژانس در منطقه حاضر بود.

حتما بخوانید :   زیباجو : هفدهمین دوره سفرنامه «سلامت و امید» فردا کلید می خورد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

کولیوند با اشاره به اینکه تمامی آمبولانس ها دارای امکانات استاندار دنیای کمک رسانی و فوریت هستند، گفت: طبق گفته مصدومان حادثه هیچگونه کمبودی از لحاظ امکاناتی در مراحل کمک رسانی اولیه و انتقال وجود نداشته زیرا خودروهای امدادی و اورژانس طبق استاندارد روز دنیا تجهیز شدند و حتی دستگاه نوار قلب و مانیتورینگ نیز خود ما به خودروها اضافه کردیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طی چند روز اورژانس کشور با عملیات های مختلفی مواجه شد که تصادف قطار بعد از آنها بود یادآور شد: اول اربعین حادثه سامرا روی داد که ۱۰۲ مجروح داشت و ۸۸ نفر توسط اورژانس کشور از سامرا به تهران انتقال داده شد که این کار طی ۱۲ ساعت انجام شد و مابقی روز بعد منتقل شدند که در طی مسیر هیچکدام عارضه و فوتی نداشتیم.

کولیوند افزود: پس از این عملیات حادثه واژگونی اتوبوس در محور اقلید روی داد که در کمتر از ۳ ساعت ۱۹ مجروح در مراکز درمانی پذیرش شدند و پس از آن نیز حادثه تروریستی حله بود که ۳ تیم ۱۰ نفر پزشکی متخصص آماده اعزام شدند که نیاز نشد اما ۶ مصدوم ایرانی به سرعت انتقال داده شدند و سپس موضوع انتقال اجساد بود.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: پس از این اتفاقات بود که ناگهان حادثه تصادف دو قطار پیش آمد و عملیات گسترده ای را انجام دادیم که نشان از آمادگی و برنامه ریزی صحیح اورژانس کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه قطارها باید دارای واگن امداد و درمان باشند، گفت: سازمان راه آهن کشور باید برنامه ریزی داشته باشد تا تمامی قطارها دارای یک واگن امداد به همراه پزشک و پرستار تردد داشته باشد و از طرفی خدمه قطارها نیز باید آموزش های کمک های اولیه و اورژانس بیینند تا در مواقع ضروری تا قبل از رسیدن اورژانس اقدامات اولیه را انجام دهند.

حتما بخوانید :   زیباجو : طرز تهیه همبرگر مرغ لذیذ و خوشمزه -همراه با عکس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : امدادرسانی اورژانس به حادثه قطاردر هوای منفی۱۴/ امکانات کامل بود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..