تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساختمان هایی که پی آن ها مانند درخت ریشه می کند

ساعت24-در حال حاضر برای احداث ساختمان های باید زمین به میزانی که متناسب با ارتفاع و وزن بنا لازم است کنده شود و با ساختن استحکامات بتن بنا را روی این پی احداث کرد.

به گزارش ساعت 24 این روش احداث بنا اما به گفته پژوهشگرانی که در دانشگاه نیوکاسل در آینده منسوخ می شود و ساختمان به پی هایی خواهند داشت که مانند ریشه درخت رشد و نمو خواهند کرد.مارتین رابرتسون می گوید که وی به همراه همکارانش به دنبال تولید باکتری هایی هستند که پی ساختمان را در ارتباط با محیط طبیعی پی ریزی کند.این روش که منجر به تولید سیمان های بیولوژیکی می شود احداث بنا را ساده تر و مقرون به صرفه تر خواهد کرد.

در حال حاضر پژوهش های این گروه در مراحل اولیه است اما امید وارند که در طول سه سال آینده این تلاش ها به نتیجه برسد و باکتری ها با ترکیب شدن با خاک و سنگ فوناسیونی را بوجود آورند که احداث بنا برروی آن ممکن شود.باکتری ها که ژنشان مهندسی شده است تغییرات مکانیکی در خاک بوجود می آورند و پی ساختمان را استحکام خواهند بخشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساختمان هایی که پی آن ها مانند درخت ریشه می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..