تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری از شهر مردگان سامن -آکا

,[categoriy] تصاویری از شهر مردگان سامن

تصاویری از شهر مردگان سامن -آکاتصاویری از شهر مردگان سامن -آکا

آکاایران: تصاویری از شهر مردگان سامن

آکاایران: شهری که پنهان شده است

تصاویری از شهر مردگان سامن تاریخ کهن ایران زمین سرشار از رازها و رمزهاست.نقطه نقطه از خاک پاک این خطه ی پهناور، آبستن داستانها و حوادث تلخ و شیرین است.یکی از تاریخی ترین استان های ایران، جایی نیست جز همدان.در سال ۱۳۸۳ در پی حفاری سازمان مخابرات شهر همدان، شهر مردگان سامن کشف شد.برای دیدن تصاویر این شهر زیرزمینی ادامه مطلب را مشاهده کنید.

,[categoriy] تصاویری از شهر مردگان سامن

به گزارش آکاایران: به گزارش سماتک: در گوشه و کنار هر شهری همیشه گنجینه ای از تاریخ و گذشته آدم هایی که شاید قرن ها قبل از ما می زیسته اند، به چشم می خورد. یکی از این گنجینه ها، شهر زیرزمینی و پنهان «سامن» است که به عنوان موزه گردشگری شناخته شده است. شهری که در سال 1384 به طور اتفاقی طی عملیات عمرانی  هنگامی که مخابرات استان همدان قصد کشیدن فیبرهای نوری از زیر زمین را داشت، کشف شد.

این شهر پنهان در یک بستر سنگی و به صورت دستکند ساخته شده و احتمالأ به دوره پیش از اشکانی تعلق دارد. طی پژوهش های انجام شده بیش از ۵۰ فضای کوچک و بزرگ که با راهروهای متعددی به هم ارتباط دارند و در عمق های متغیر ۳ الی ۶ متری از سطح زمین هستند، در این فضا دیده می شود.

وجود بقایای انسانی متعدد در فضای این موزه، نشان می دهد که از این شهر به عنوان گور دخمه هایی در دوره اشکانیان استفاده شده است.

,[categoriy] تصاویری از شهر مردگان سامن

وسعتی که برای این شهر برآورد شده بیش از 3 هزار هکتار است. گستردگی که بخشی از آن به علت رطوبت فراوان هنوز مورد بررسی و پژوهش قرار نگرفته است. همچنین گمان می رود که نیمی از شهر زیر فضای خانه های مردم قرار گرفته و به همین جهت باز هم لابه لای فاضلاب های خانگی پنهان شده باشد.

همانطور که ذکر شد، اتاق ها و فضاهای این شهر زیرزمینی با راهروها و کانال هایی به هم مرتبط شده اند. کانال هایی که در مقاطع مختلف زمانی حفر شده اند و از نظر ساختار معماری، بسیار جالب هستند و کاربری خاصی داشته اند.

,[categoriy] تصاویری از شهر مردگان سامن

در این کانال ها پس از پاک سازی، ۶۰ اسکلت شناسایی شدند که درون ۹ اتاق قرار داشتند. شش مورد بقایای انسانی نیز وجود دارند که به طور دقیق نشان می دهند، این اتاق ها در کاربری نهایی به صورت محل تدفین استفاده می شدند. به طوری که استخوان ها را جمع می کردند و دوباره تدفین های جدیدی انجام می دادند.

,[categoriy] تصاویری از شهر مردگان سامن

این شهر زیرزمینی در دوره های اسلامی جنبه پناهگاه را نیز داشته و علاوه بر این ها بخش هایی از این مجموعه در دوران اشکانی دارای کاربری آیینی بوده است.

,[categoriy] تصاویری از شهر مردگان سامن

مجموعه دستکند زیر زمینی سامن در جنوب غربی شهرستان ملایر استان همدان قرار دارد. مجموعه ای که به عنوان یک سند تاریخی برای سابقه شهرنشینی در ایران تلقی می شود.

,[categoriy] تصاویری از شهر مردگان سامن   تصاویری از شهر مردگان سامن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری از شهر مردگان سامن -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..