تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود خواب را با ورزش کردن جبران کنید -آکا

,[categoriy] کمبود خواب را با ورزش کردن جبران کنید

کمبود خواب را با ورزش کردن جبران کنید -آکاکمبود خواب را با ورزش کردن جبران کنید -آکا

آکاایران: کمبود خواب را با ورزش کردن جبران کنید

آکاایران: رفع کمبود خواب با ورزش

کمبود خواب را با ورزش کردن جبران کنید. این جمله بسیاری از پزشکان است که می گویند افراد می توانند کمبود خواب شان را بانجام حرکات ورزشی جبران کنند.

به گزارش آکاایران: بررسی های انجام شده در دانشگاه آپسالا نشان داده است که ورزش تاثیر افزایش اشتها بعد از کمبود خواب را کاهش می دهد.

کمبود خواب شدید با افزایش احتمال چاقی مفرط و اضافه وزن همراه است. کمبود خواب بر ترشح هورمون “اندوکانا بینوئید” تاثیرگذار است. بر هم خوردن تعادل این هورمون در بدن باعث می شود که فرد به غذاهای پر کالری رو بیاورد و بیشتر غذا بخورد.

ورزش در کنار فواید مختلفی که دارد، باعث کمتر شدن تاثیرات منفی کمبود خواب می شود و هورمون های مربوط به گرسنگی را متعادل می کنند.

نتایج این مطالعات در مجله تخصصی روانشناسی – عصبی منتشر شده است.

بررسی های جدید نشان داده است که کمبود خواب تا 80 درصد میزان “اندوکانا بینوئید” را در خون افزایش می دهد. هنگامی که فرد ورزش می کند این میزان متعادل تر می شود. ورزش همچنین میزان استرس در بدن را کاهش می دهد.

بررسی های گذشته نیز نشان داده بود که کمبود خواب ممکن است به بیماری آلزایمر منتهی می شود و ورزش خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود خواب را با ورزش کردن جبران کنید -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..