تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید -آکا

,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید -آکاحقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید -آکا

آکاایران: حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

آکاایران: حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

هواپیما سریعترین وسیله برای سفر کردن است و هیچ وسیله نقلیه ای زودتر از هواپیما شما را به مقصد نخواهد رساند. اما هر چقدر هم که هواپیما مثبت باشد بازهم ایراداتی را خواهد داشت. در این پست سایت سماتک می خواهیم به شما چیزهایی را درباره هواپیما بگوییم که شاید با خواندن این مطلب دیگر سوار هواپیما نشوید. ولی بدانید هواپیما پایین ترین میزان مرگ و میر را نسبت به سایر وسایل نقیله در طول سال دارد.

1. چه طور از روی زمین بفهمیم که یک هواپیما ربوده شده است؟ ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

به گزارش آکاایران: اگر هواپیما ربوده شده باشد، در هنگام فرود، خلبان فلپ بال های هواپیما که مسئول کم کردن سرعت هواپیما هستند را رو به بالا قرار می ­دهد. این یک علامت به فرودگاه است که هشدار می دهد در هواپیما اتفاقی رخ داده است.

2. چرا هنوز در دستشویی هواپیما زیرسیگار وجود دارد؟ ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

وجود زیر سیگاری در دستشویی اجباری است؛ حتی با وجود این که سال­ ها پیش سیگار کشیدن در هواپیما را ممنوع کرده­ اند. به این دلیل که اگر کسی تصمیم گرفت سیگار بکشد، بتواند ته سیگارش را در جایی غیر از سطل آشغال بیندازد.

3. پرواز در روزهای گرم می ­تواند برای هواپیما خیلی سخت باشد

من در قسمت رمپ در فونیکس کار می­ کنم. در روزهای خیلی گرم گاهی مجبور می­ شویم قسمتی از بار را تخلیه کنیم چون هواپیما برای بلند شدن از روی زمین دچار مشکل می­ شود.

4. هواپیما بدون موتور هم می­ تواند برای مدت نسبتآ طولانی  پرواز کند

خلبان می­ گوید اگر هر دو موتور خاموش شوند، هواپیما می تواند به ازای هر پنج هزار پا، شش مایل دریایی پرواز کند. یعنی در ارتفاع سی و پنج هزار متری هواپیما می­ تواند ۴۲ مایل بدون موتور پرواز کند. به همین دلیل است که بیش تر حوادث هوایی در هنگام فرود و یا بلند شدن از زمین رخ می­ دهند.

5. بیش تر هواپیماها اعضای بدن انسان حمل می­ کنند ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

بیش تر پروازهای داخلی حامل اعضای بدن انسان هستند. من در فرودگاه چمدان ­ها را حمل می­ کنم. اگر از پنجره ی هواپیما به بیرون نگاه کنید جعبه­ های بزرگی را می­ بینید که روی آن نوشته شده است: «سر انسان» و من ۱۵۰ جعبه مثل این را در قسمت شماره ۳ بوئینگ ۷۳۷ قرار می دهم.

6. تمام مشکلات امنیتی در فرودگاه­ ها برطرف نشده است

هنوز ایرادات امنیتی زیادی در فرودگاه وجود دارد که هر شهروند عادی اگر آن­ها را به خوبی بشناسد، می ­تواند به کنار هواپیما، باند پرواز و یا  مسیر تاکسی رو برود. مثل هر جای دیگر، اگر بدانید سیستم چه طور کار می­ کند سوراخ ها را پیدا خواهید کرد.

7. راه حلی برای پرداخت نکردن هزینه بار اضافه

همیشه می­ توانید یک کیف با خود به داخل هواپیما ببرید (اگر به شکل غیرعادی بزرگ نباشد). دو کیف بزرگ همراه خود ببرید و بگویید یکی از آن دو را با خود به داخل هواپیما خواهید برد. به این شکل مجبور نخواهید شد  پول اضافه پرداخت کنید.

8. مهماندار از نظافت امکانات موجود در هواپیما پرده برداشت ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

من در ساوت ­وست مهماندار بودم. اگر راجع به پتو و بالش ­ها چیزی نگویم بهتر است. بین دو پرواز همه چیز را تا می­ کنند و در سطل می­ گذارند. تنها رخت­خواب­ هایی  تمیز هستند ، که  در اولین پرواز صبحگاهی به هواپیما آورده می شوند. اگر در طول پرواز بادام زمینی را روی سینی بریزید و دوباره آن را میل کنید، یا حتی سینی را لمس کرده باشید، به احتمال زیاد کثافت بچه خورده اید. چون بیش تر از غذا دراین سینی ها پوشک قرار می دهند و من هرگز ندیده ام که آن ها را بشویند.

9. حقیقت در مورد خاموش کردن تلفن همراه

خلبان می­ گوید خاموش کردن موبایل در هواپیما کاملاً بی ­معنی است. تلفن همراه سبب سقوط هواپیما نخواهد شد، اما برای خلبان به شدت آزار دهنده خواه بود. تصور کنید در کابین خلبان نشسته ­اید و در هنگام نزدیک شدن به مقصد، نویز بیش از ۱۰۰ تلفن همراه را می ­شنوید. در این صورت ممکن است خلبانان  یک  یا دو اجازه فرود را از دست بدهند.

10. وقتی با یک شرکت هوایی بزرگ پرواز می­ کنید به این معنا نیست که خلبان­ ها با تجربه هستند

یکی از خلبانان خطوط هوایی منطقه، در حال حاضر اینجاست و در این باره می گوید: ممکن است بلیط تان را از دلتا، یونایتد و یا آمریکن خریده باشید اما با شرکت­ های تحت قرارداد آن­ها پرواز کنید. این بدان معنا است که خلبان به اندازه کافی باتجربه نیست، تمرین کافی ندارد، یا از شرایط پرداختی مناسب شرکت­ های بزرگ برخوردار نیست. در واقع به من هم به اندازه ی کافی پول نمی ­دهند که برایم مهم باشد  شما به پرواز بعدی تان می رسید یا نه. معمولاً ما با سرعت کمتری از معمول پرواز می­ کنیم تا پول بیش تری دریافت کنیم. فقط زمانی سریع پرواز می ­کنیم که واحد کنترل به ما بگوید یا وقت رفتن به خانه باشد. ­

11. چرا همیشه خارج کردن باتری بهترین راه است؟

اگر در کیفتان اساب بازی دارید باتری ها را در بیاورید. چون وقتی من کیف شما را در هواپیما می گذارم و از کیفتان صدای لرزش می­ شنوم باید موضوع را به ارشدم اطلاع دهم. او نیز موظف است  شما را از هواپیما پیاده کند تا اسباب­ بازی را در مقابل مردان بالغی که به شما می ­خندند خاموش کنید.

12. انعام دادن خیلی مؤثر است

همسر من مهماندار است. «هیچ کس» به مهماندارها انعام نمی ­دهد. اگر با اولین نوشیدنی به مهمان­دار انعام بدهید به احتمال زیاد در تمام طول پرواز نوشیدنی مجانی دریافت خواهید کرد.

13. خلبان چه طور آماده فرود می­ شود؟

فرود محکم در آب و هوای بد به خاطر بی­ تجربگی خلبان نیست. این کار تعمدی است. اگر باند خیس باشد چرخ باید با قدرت بیش تری باند را لمس کند تا سطح مایع را پاره کند و سر نخورد.

14. با کیف دستی شما چه طور برخورد می ­شود؟

اگر روی آن نوشته شده باشد شکستنی، محکم­ تر پرتاب می­ شود. اگر روی آن نوشته شده باشد از این جهت قرار بدهید، آن را برعکس می­ گذارند. در قسمت حمل بار ما باید بیش از صد کیف را جا بدهیم. هر طور که شده باید کیف­ ها را جا داد. به گزارش سماتک اما به شما توصیه می کنم اگر روی کیفتان بنویسید من باربرها دوست دارم از وسایلتان بهتر نگه داری می­ کنیم.

15. اهمیت قفل کردن چمدان­ ها ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

چمدان­ ها و کیف دستی­ تان را قفل کنید. در اینترنت یا فروشگاه لوازم سفر به دنبال قفلی با تأییدیه TSA بگردید. امنیت پرواز کلید این قفل را در صورت نیاز به بررسی بیشتر (و خوشبختانه نه دزدی کردن از آن­ها) دارد. بیش تر مردم به فکر قفل کردن کیف دستی­ شان نیستند. اما این روزها با بالا رفتن هزینه ی بار، مردم بیش تری کیف دستی حمل می­ کنند. وقتی جهت کنترل، کیف دستی تان را تا پای هواپیما به خدمه تحویل می ­دهید، هر کسی از مسافران گرفته تا مسئولین کنترل یا مسئول رمپ فرودگاه به کیف شما دسترسی دارند.

  16. آب موجود در دستشویی هم به شدت کثیف است

هر کاری که می­ کنید، هرگز از دستشویی هواپیما آب نخورید. این آب برای شستن دست هم مناسب نیست. ما منابع آب را در برخی وقفه­ های تعمیر و نگهداری آزمایش کردیم. انگل­ ها به مرور در مقابل مواد شوینده مقاوم می­ شوند.

17. نشت روغن هیدرولیک

وقتی سوار هواپیما می­ شوید بیرون آن را بررسی کنید. اگر رنگ هواپیما در وضعیت خوبی نباشد بدین معناست که یک جای کار می لنگد. اسکایدرول (روغن هیدرولیک) حلال قدرتمندی است که همه چیز را در خود حل می­ کند. اگر رنگ هواپیما در جاهایی پاک شده باشد ممکن است به خاطر نشت کردن اسکایدرول باشد. هیچ کس دلش نمی خواهند در ارتفاع ۳۵۰۰۰ پایی روغن هیدرولیک نشت کند. به خصوص که نمی ­شود در آسمان کنار زد و مخزن روغن هواپیما را پر کرد.

18. قفل در دستشویی از بیرون هم باز می شود ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

می­ توانید قفل در دستشویی هواپیما را از بیرون هم باز کنید. سیستم قفل معمولاً پشت تابلو «استعمال دخانیات ممنوع» قرار دارد. فقط کافی است تابلو را بردارید و اهرم آن را بکشید تا در باز شود.

19. آبی که برای درست کردن قهوه و چای استفاده می­ شود تمیز نیست ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

آبی که برای درست کردن چای و قهوه و غیره در هواپیما استفاده می ­شود هرگز نباید مصرف شود. ممکن است توصیه های سفر - آب هواپیما به مدت شصت سال تمیز نشود. دیواره این منابع گاهی لجن می­ بندد و ضخامت آن­ها در برخی موارد به چند اینچ هم می ­رسد. اکثر کارکنان شرکت های هواپیمایی کاملآ به این مسئله واقف هستند.

20. در هواپیما آب نخورید مگر درون بطری باشد ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

مسئول بار سابق شرکت هواپیمایی لوفتازا می ­گوید: هرگز آبی که بدون بطری برایتان می ­آورند را نخورید. حتی به آن دست هم نزنید. بهتر است بدانید که  توصیه های سفر - فاضلاب  و توصیه های سفر - آب آشامیدنی هواپیما هم زمان با هم نظافت می ­شوند و معمولاً این کار توسط یک نفر انجام می­ شود. با این حال اگر با چشم خودتان نبینید نمی­ توانید متوجه این موضوع بشوید.

21. رعد و برق و قدرت یک خلبان ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

پدرم به مدت بیست سال خلبان بود، ظاهرآ هواپیما  در تمام  طول سفر در معرض رعد و برق قرار دارد. همچنین، زمانی که درهواپیما بسته می ­شود، قدرت خلبان تقریباً هیچ محدودیتی نخواهد داشت. مثلآ: اگر مسافری روی پله های هواپیما آشوب به پا کند، خلبان می ­تواند از ورود او به هواپیما جلوگیری کند و بدون او پرواز کند. او می­ تواند افراد را دستگیر کند، جریمه نقدی بنویسد و یا وصیت نامه ی  کسی که در حال مرگ است را بگیرد.

22. مهماندارها بعد از آن که به شما توصیه می کنند: تلفن همراهتان را خاموش کنید! واقعاً چه کار می­ کنند؟ ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

خواهر من مهماندار است. او می­ گوید بعد از آن که به همه هشدار می دهد تلفن همراهشان را خاموش کنند، به قسمت عقب هواپیما می ­رود، موبایلش را بیرون می­ آورد و مشغول پیام فرستادن می­ شود.

23. حقایقی در مورد پرواز کردن با حیوان خانگی ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

من مسئول سوخت رسانی به هواپیما هستم و نمی توانم به اندازه ی کافی روی این مسئله تآکید کنم. در حالی که شرکت های هواپیمایی قول می دهند بهترین شرایط را برای حیوان خانگی تان فراهم کنند، اما مواردی وجود دارند که اجتناب ناپذیر هستند. مثلآ سر و صدای رمپ از جمله عواملی است که من نمی ­توانم آن را بدون گوشی تحمل کنم. به گزارش سایت سماتک تصور کنید در همان سر و صدایی که من هم هنوز به آن عادت نکرده ام، حیوان خانگی شما بدون هیچ محافظتی در رمپ گذاشته می ­شود تا او را به هواپیما منتقل کنند. در این مورد به شما توصیه می کنم که قبل از پرواز با حیوان خانگی تان دوباره فکر کنید و در تصمیم گیریتان این موارد را نیز لحاظ کنید.

24. غذا خوردن در هواپیما ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

از آنجایی که پدرم در یک شرکت هوایی بزرگ کار می­ کرد، چند نکته ی ظریف درباره ی قوانین شرکت های هواپیمایی را برای من بازگو کرد. مثلآ: دو خلبان همیشه غذای متفاوت می­ خورند و نمی ­توانند از غذای یکدیگر بچشند. این قانون برای زمانی در نظر گرفته شده  که غذای یکی از آن ها  مسموم باشد. برداشتن بی ­اجازه ی غذا، حتی اگر قرار باشد آن را دور بریزند باعث می­ شود کارمندان شرکت هوایی را بلافاصله اخراج کنند. آن ­ها می­ توانند از سوپروایزر در خواست کنند، اما نمی ­توانند خودشان آن را بردارند. سوپروایزرها نمی­ خواهند کسی در کارشان دخالت کند.

25. کم نور شدن چراغ­ های داخل هواپیما در هنگام فرود دلیل مهمی دارد ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

وقتی هواپیما هنگام  شب فرود می­ آید، در شرایطی که مجبور به ترک اضطراری هواپیما شوید، نور داخل هواپیما را کم می­ کنند. به این ترتیب ، چشمان شما به تاریکی عادت می­ کند و در بیرون هواپیما دید بهتری خواهید داشت.

26. حقیقتی در مورد ماسک­ های اکسیژن ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

از وقتی ماسک اکسیژن پایین می­ آید شما حدود ۱۵ دقیقه وقت دارید که آن را روی دهانتان بگذارید. به هر حال در این مدت خلبان زمان کافی دارد تا هواپیما را به ارتفاعی برساند که بتوانید به شکل طبیعی نفس بکشید. نکته ی مهم این است که در آن ارتفاع ، پانزده تا بیست ثانیه طول می­ کشد تا بی­هوش بشوید. اول ماسک خود و بعد ماسک بچه­ هایتان را بگذارید. چند ثانیه بی­هوش بودن به بچه­ ها لطمه ای نمی ­زند.

27. در بیش تر طول پرواز خلبان می­ خوابد ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

نیمی از خلبان­ ها در هنگام پرواز می­ خوابند و در یک سوم موارد وقتی بیدار می ­شوند می­ بینند که کمک خلبان نیز خواب است.

28. حتی هدفون­ هایی که به شکل بسته بندی شده به شما می­ دهند نو نیستند ,[categoriy] حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید

من در انباری کار می­ کردم که اقلام مورد نیاز یک شرکت هوایی را تأمین می­ کرد. هدفون­ هایی که در هواپیما به شما می ­دهند نو نیستند، حتی اگر بسته بندی شده باشند. بعد از پرواز آن­ ها را جمع می ­کنند، “تمیز” می­ کنند و دوباره در بسته قرار می­ دهند.

دانستنی هایی درباره پرواز با هواپیما



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایق وحشتناک که اگر میدانستید دیگر سوار هواپیما نمی شدید -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..