تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مومیایی ۲۰۰۰ ساله چینی قبل از مرگ چه خورده بود؟ +تصاویر

مومیایی دو هزار ساله چینی در حالی توسط دانشمندان کشف شد که به گفته آنها وی قبل از مرگ هندوانه خورده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان به‌تازگی یک جسد مومیایی‌شده در چین را مورد بررسی قرار دادند که با وجود گذشت بیش از 20 قرن از مرگش، همچنان دست‌نخورده باقی مانده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این جسد که متعلق به یک زن چینی است، 2100 سال پیش مومیایی و دفن شده اما پوست وی همچنان مقداری از طراوت خود را حفظ کرده و شکل آن سالم به نظر می‌رسد؛ موها و مژه‌های وی نیز تغییرات چندانی نداشته است.

مومیایی ۲۰۰۰ ساله چینی قبل از مرگ چه خورده بود؟ + عکس مومیایی ۲۰۰۰ ساله چینی قبل از مرگ چه خورده بود؟ + عکس مومیایی ۲۰۰۰ ساله چینی قبل از مرگ چه خورده بود؟ + عکس

این زن در زمان سلسله هان زندگی می‌کرده و بین سالهای 145- 178 قبل از میلاد درگذشته است.

می‌توان گفت این جسد، تنها مومیایی است که توانسته در مدتی بیش از 20 قرن شکل ظاهری خود را حفظ کند.

کاوشگران چندی پیش در نزدیکی شهر «چانگشا» (Changsha) ناگهان با این جسد مواجه شدند.

اکنون پس از انجام تحقیقات، دانشمندان به نتایج جالی درباره وی رسیدند؛ آن‌ها دریافتند گروه خونی وی A بوده است.

به گفته دانشمندان وی بر اثر بیماری قلبی در حدود 50 سالگی فوت کرده است؛ همچنین آنها متوجه شدند چاقی علت مرگ این بانو بوده است؛ این زن دچار فشار خون بالا و دیابت نیز بوده است.

محققان همچنین پس از کاوش بر روی جسد دریافتند که وی درست پیش از مرگش هندوانه خورده بود.

این جسد درون 4 تابوت و مایعی اسیدی قرار گرفته و با 20 لایه ابریشم خالص پوشانده شده بود تا باکتری و یا آب به داخل آن نفوذ نکند؛ مسأله‌ای که سبب شده این مومیایی تاکنون سالم باقی بماند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مومیایی ۲۰۰۰ ساله چینی قبل از مرگ چه خورده بود؟ +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..