تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش های کاهش آکنه دوران بارداری - آکا



1395/09/15

سایت کودک ، نی نی آکابارداری ، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان

آکاایران:  

,آکنه در دوران بارداری, آکنه در بارداری, پیشگیری از آکنه در بارداری,[categoriy] روش های کاهش آکنه دوران بارداری - مجله تصویر زندگی

روش های کاهش آکنه دوران بارداری - مجله تصویر زندگی - آکاآکنه در دوران بارداری, آکنه در بارداری, پیشگیری از آکنه در بارداری, درمان آکنه در بارداری, خشکی پوست در بارداری, علت خشکی پوست در بارداری, ملاسما,ماسک صورت

آکاایران: روش های کاهش آکنه دوران بارداری

چگونه می توان آکنه دوران بارداری را کاهش داد؟

آکنه در دوران بارداری

به گزارش آکاایران: دوران بارداری یکی از مهم ترین و حساس ترین دوران های زندگی هر زن است که صد البته با تغییرات گوناگونی در جسم و روان او همراه می باشد. این تغییرات برای بسیاری از زنان، به خصوص در اوایل بارداری خوشایند نیست و یکی از علل آن ناآگاهی از تغییراتی است که در این دوران به وجود می آید و مادر را نگران و مضطرب می کند؛ به طوری که حتی ممکن است فکر کند سلامتی اش به خطر افتاده و اتفاقات خطرناکی در انتظار اوست.

یکی از مهم ترین نگرانی های زنان باردار تغییرات ظاهری، به خصوص در پوست شان است. در اینجا درباره تحولات شایع پوست در دوران بارداری، به خصوص پوست صورت، خواهید خواند و اگر باردارید و یا قصد باردار شدن دارید، دانسته های مفیدی به دست خواهید آورد.

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در دوران بارداری است که در برخی موارد در این دوره تشدید می شود. مطالعات نشان می دهد این احتمال وجود دارد که از هر دو زن باردار یک نفر به آکنه مبتلا شود و دلیل آن افزایش سطح هورمون در سه ماهه نخست بارداری است. وجود سطح بالای هورمون موجب می شود پوست میزان چربی طبیعی بیشتری تولید کند که عامل بروز آکنه است.
یکی از شایع ترین تغییراتی که در پوست زنان باردار پدیدار می شود، جوش ها یا همان آکنه هستند. این جوش ها برای هیچ کس خوشایند نیستند و همه سعی دارند با انواع و اقسام روش ها از شر آنها خلاص شوند؛ به خصوص برای زنان باردار که ناچارند تغییرات اجتناب ناپذیری را تحمل کنند و طبعاً تحت فشار عصبی قرار خواهند گرفت.

در واقع همانطور که تغییرات هورمونی در دوران بلوغ باعث بروز آکنه می شود، به همین دلیل هم این اتفاق در دوران بارداری روی می دهد و اگر فرد در حالت طبیعی هم دچار آکنه بزرگسالان بوده است، این جوش ها در دوران بارداری تشدید خواهند یافت. خوشبختانه متخصصان پوست می توانند برای تعدیل  این حالت اقداماتی انجام دهند. داروها و کرم هایی وجود دارند که مصرف آنها در این دوران بی خطر است و می توانند از شدت جوش ها بکاهند. البته جوش های طبیعی ناشی از بارداری نیاز به درمان خاصی ندارند و چند ماه پس از شروع بارداری به مرور از شدت آنها کاسته خواهد شد.

زنان بارداری که در طول سه ماهه نخست حاملگی به آکنه مبتلا نمی شوند کمتر احتمال دارد دچار این عارضه شوند زیرا شروع این عارضه در سه ماهه دوم و سوم بارداری غیرمعمول است.

همچنین در صورتی که قبلا به آکنه مبتلا نشده اید این احتمال وجود دارد در دوران بارداری آن تجربه را داشته باشید. علاوه بر این، شیوه ای برای جلوگیری از بروز آن وجود ندارد هرچند می توان با رعایت نکاتی از گسترش این عارضه پیشگیری کرد و می توان در ابتدا با محلول های ساده، شست وشوی صورت را انجام داد و در صورت نیاز روش های دیگر را امتحان کرد.

ماسک بارداری (ملاسما)
یکی از تغییرات شایعی که زنان باردار دچار آن می شوند، «ملاسما» نام دارد که به آن «ماسک بارداری» هم می گویند. به زبان ساده ملاسما همان تغییر رنگ پوست است که بیشتر در پوست صورت، به خصوص پیشانی، بینی و لب بالایی ایجاد می شود. علت بروز این حالت هم بی نظمی های هورمونی در این دوران حساس است. برخی از زنان باردار احساس می کنند پوست آنها برنزه شده و ماسکی روی صورت شان گذاشته شده است. ملاسما در زنانی که پوست شان تیره تر است، بیشتر روی می دهد. به طور معمول این حالت در سه ماهه دوم یا سوم بارداری خودش را نشان می دهد.

,آکنه در دوران بارداری, آکنه در بارداری, پیشگیری از آکنه در بارداری,[categoriy] روش های کاهش آکنه دوران بارداری - مجله تصویر زندگی

با ملاسما چه باید کرد؟
با اینکه این حالت نیاز به درمان پزشکی ندارد، ولی توصیه می شود هنگامی که از خانه بیرون می روید و در معرض نور خورشید قرار می گیرید حتما یک لایه ضخیم کرم ضدآفتاب روی صورت تان بمالید. قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید این حالت را تشدید و پوست را تیره تر می کند. دقت کنید که پیش از انتخاب کرم ضد آفتاب حتما با پزشک خود و یک متخصص پوست مجرب که درباره آن دسته از فرآورده های پوستی که مصرف شان در دوران بارداری مجاز است دانش کافی دارد مشورت کنید؛ زیرا برخی از کرم ها یا لوسیون ها جذب سیستمیک دارند و روی جنین تاثیر منفی می گذارند یا حساسیت پوستی برای خودتان ایجاد می کنند. در بیشتر زنان این ماسک پس از زایمان به مرور از بین خواهد رفت.

با رعایت نکات ساده زیر می توان آکنه دوران بارداری را کاهش داد یا حتی برطرف کرد:

۱- شست وشوی صورت را به دو بار در روز کاهش دهید.

۲- هنگام شست و شوی صورت از شست و شودهنده های فاقد چربی و الکل استفاده شود.

۳- برای هر بار خشک کردن صورت از دستمال حوله ای تمیز استفاده کنید.

۴- پس از شست وشوی صورت از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

۵- در صورت استفاده از لوازم آرایشی از محصولات فاقد چربی استفاده کنید.

۶- همیشه خوب و به اندازه کافی بخوابید

۷-به طور مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

۸-دستورالعمل ماساژ صحیح صورت را در دوران بارداری از پزشک متخصص پوست بپرسید و آن را انجام دهید

۹-در سه ماهه نخست بارداری فرآورده های مخصوص پاکسازی پوست، مواد آرایشی و مرطوب کننده هایی را که ترکیبات شیمیایی لایه بردار دارند، کنار بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش های کاهش آکنه دوران بارداری - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..