تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




17 کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (3)

کد خبر: ۴۳۲۷۰۶

۲۶۸۵  بازدید

مجله آشپزی مثبت: دستورتهیه 17 کوکوی خوشمزه و متفاوت که هم برای مهمانی های رسمی مناسب است هم برای سفرهای آخر هفته ای. کوکوی چند رنگ با سس آب‌لیمو و خامه

برای 3 تا 4 نفر؛ زمان آماده سازی و پخت 35 دقیقه

مواد لازم:


2 عدد تخم‌مرغ 4 /3 پیمانه شیر 2 ق س آب‌لیمو 1 ق چ پوست رنده شده لیمو ترش 1 پیمانه آرد سفید 1 ق چ بیکینگ‌پودر 1 ق چ نمک 1 ق چ فلفل پاپریکا 1 ق چ شکر 4 /1 پیمانه گشنیز خردشده 3 پیمانه ذرت پخته 2 /1 فلفل دلمه‌ای خردشده 4 عدد پیازچه خردشده 4 /3 پیمانه پنیر چدار رنده شده روغن به میزان لازم

مواد لازم برای سس:


1 پیمانه خامه صبحانه 2 ق س آب‌لیمو 2 ق چ زیره 1 حبه سیر رنده شده به میزان لازم نمک و فلفل

طرز تهیه:


1 در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها، شیر، آب‌لیمو و پوست رنده شده  لیمو را با هم مخلوط کنید، سپس آرد، بیکینگ‌پودر، نمک، فلفل و شکر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.


2 در این مرحله ذرت پخته، گشنیز خردشده، فلفل دلمه‌ای خردشده، پیازچه خردشده و پنیر رنده شده را اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کوکو آماده شود.


3 در یک تابه به میزان لازم روغن مایع بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. مقداری از مایه کوکو را بردارید و آن را روی کف دستتان گرد کنید، سپس داخل تابه سرخ کنید. هر تعداد که می‌شود کوکوها را به همین شکل آماده کنید. کوکوهای آماده‌شده را روی سینی مشبک قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.


4 در این میان سس را آماده کنید. به این صورت که تمامی مواد برای تهیه سس را داخل ظرف غذا ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا سس نرم و یکدستی حاصل شود.


5 کوکوها را در ظرف موردنظرتان بچینید و همراه با سس گشنیز سرو کنید.

17 کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (3)

کوکوی تره فرنگي و مرغ

برای 4 نفر؛ زمان آماده سازی و پخت 55 دقیقه

مواد لازم:


4 عدد فیله مرغ 4 عدد سیب‌زمینی خردشده 2 /1 پیمانه پنیر پارمسان رنده شده 3 عدد تره فرنگي (حلقه حلقه خرد شود) 9 عدد تخم‌مرغ به میزان لازم نمک و فلفل به میزان لازم روغن مایع

طرز تهیه:


1 فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. مرغ را آغشته به نمک و فلفل کنید، سپس آنها را به مدت 10 تا  15دقیقه داخل فر قرار دهید تا تقریباً بپزند.


مرغ پخته را از فر درآورده و بگذارید تا کمی خنک شود، سپس آنها را به‌صورت تکه‌های 3-2 سانتی خرد کنید.


2  سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید. تخم‌مرغ‌ها را همراه با مقدار لازم نمک و فلفل داخل یک کاسه خوب بزنید.


3 حالا کوکو را آماده کنید. یک قالب مناسب را با کمی روغن چرب کنید، سپس تکه‌های سیب‌زمینی را داخل آن بچینید. روی آنها تکه‌های مرغ را قرار دهید. پنیر رنده شده را هم روی مواد بریزید. حالا حلقه هاي تره فرنگي  را روی سطح مواد بچینید. در انتها مخلوط تخم‌مرغ را روی مواد بریزید.


4 قالب را به مدت 40-30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوکو آماده شود، سپس قالب را از فر درآورده و صبر کنید تا کمی خنک شود. موقع سرو کوکو را برش بزنید.

یه جور دیگه


به جای این که تره فرنگی ها را فقط روی مواد بچینید می توانید مقداری از آن ها را هم ریز خرد کنید و لابه لای مواد بریزید.
 
اگر تره فرنگی پیدا نکردید می توانید از ÷پیازچه های درشت البته به مقدار بیشتری استفاده کنید17 کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (3)


کوکو ي ماهی سوخاری

برای 8 نفر؛ زمان آماده سازی و پخت 45  دقیقه

مواد لازم:


6 عدد فیله ماهی تیلاپیلا 2 عدد تخم‌مرغ بزرگ 2 /1 پیمانه سس مایونز 2 /1 پیمانه جعفری خردشده 4 /1 پیمانه آب‌لیمو 2 /1 پیمانه پودر سوخاری به میزان لازم نمک و فلفل به میزان لازم روغن

طرز تهیه:


1  ابتدا ماهی را   آماده کنید. به این صورت که تکه‌های ماهی را آغشته به نمک و فلفل کرده و صبر کنید تا کمی مزه دار شود. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس تکه‌های ماهی را داخل آن سرخ کنید. بعدازآنکه فیله‌های ماهی سرخ شدند، آنها را داخل یک کاسه بریزید و کاملاً خردشان کنید.


2 در این مرحله جعفری خردشده، سس مایونز، آب‌لیمو، تخم‌مرغ‌ها و به میزان لازم نمک و فلفل  را به تکه‌های ماهی اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کوکو آماده شود.


3  پودر سوخاری را داخل یک ظرف مناسب بریزید. مقداری از مایه را بردارید و با دست کمی آن را  گرد کنید، سپس آن را داخل پودر سوخاری بغلتانید. هر تعداد که می‌شود کوکوها را به همین شکل آماده کنید.


4در یک تابه به میزان لازم روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس کوکوها را داخل آن سرخ کنید. بعدازاینکه کوکوها آماده شدند، آنها را داخل ظرف مناسبی بچینید و همراه با سبزی‌های موردعلاقه‌تان سرو کنید.

یه جور دیگه  


برای درست کردن کوکوی ماهی موضوع مهم تیغ دار نبودن ماهی است بنابراین شما می توانید به جای ماهی تیلا از ماهی شیر  استفاده کنید.17 کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (3)


کوکوی سبزيجات تابستاني با پنير اضافه

برای 4 نفر؛ زمان آماده سازی و پخت 40 دقیقه

مواد لازم:


3 عدد کدوسبز 1 عدد پیاز خردشده 4 /1 پیمانه شوید خردشده 200 گرم پنیر فتا 2 /1 پیمانه آرد سفید 2 عدد تخم‌مرغ به میزان لازم نمک و فلفل به میزان لازم روغن مقداری ماست برای تزیین یک عدد آووکادوی خرد شده برای تزیین

طرز تهیه:


1 ابتدا کدوسبزها را بشویید و در یک کاسه رنده کنید. حدود یک قاشق چایخوری نمک روی آنها بریزید و 30 دقیقه صبر کنید، سپس کدوسبزهای رنده شده را داخل حوله کاغذی تمیزی قرار دهید تا آب اضافی آنها گرفته شود. دقت کنید که این مرحله را حتما باید انجام دهید.


2 کدوهای رنده شده را داخل  یک کاسه‌ مناسب بریزید. پیاز و شوید خردشده، پنیر خردشده، آرد، تخم‌مرغ‌ها و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کوکو آماده شود. مقداری از مایه را بچشید و در صورت نیاز مقدار بیشتری نمک بریزید.


3 در یک تابه نچسب  به میزان لازم روغن بریزید تا داغ شود. حدود یک قاشق از مایه را بردارید و داخل تابه بریزید. با کمک قاشق آن را کمی گرد کنید، سپس دو طرف آن را سرخ کنید. هر تعداد که می‌شود به همین شکل کوکوها را آماده کنید.


4 کوکوهای آماده‌شده را داخل ظرف موردنظرتان بریزید، آنها را با ماست و تکه‌های آووکادو تزیین کرده و  سرو کنید.

یه جور دیگه  


اگر با طعم تندی مشکلی ندارید،به این کوکو فلفل سبز تازه هم می توانید اضافه کنید.17 کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (3)


کوکوی کدو و ریحان با طعم سير و پياز

برای 6 نفر؛ زمان آماده سازی و پخت 30 دقیقه

مواد لازم:


10-8 عدد کدوسبز 1 پیمانه پیاز خردشده 4 حبه سیر له‌شده 2 پیمانه سیب‌زمینی رنده شده 1 ق س کره 10 عدد تخم‌مرغ 3 /1 پیمانه ریحان خردشده 110 گرم پنیر پارمسان رنده شده به میزان لازم نمک و فلفل به میزان لازم روغن مایع

طرز تهیه:


1 ابتدا کدوها را از طول به دو نیم کنید. در یک تابه کره  بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس تکه‌های کدو را داخل آن سرخ کنید. اگر میزان بیشتری کره لازم بود، اضافه کنید. کدوهای سرخ‌شده را داخل ظرف بریزید و کنار بگذارید.


2 در یک تابه دیگر کمی روغن مایع بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید. بعدازاینکه پیاز و سیر نرم و طلایی شدند، سیب‌زمینی‌های رنده شده را بریزید و به تفت دادن ادامه دهید. تخم‌مرغ‌ها را همراه با کمی نمک و فلفل داخل یک کاسه خوب هم بزنید. ریحان و نیمی از پنیر را هم  به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. حالا مخلوط حاصل را داخل تابه بریزید و مواد را به‌آرامی با هم مخلوط کنید.


3 در این مرحله تکه‌های کدوسبز را مانند عقربه‌های ساعت روی مواد بچینید. بقیه پنیر را هم روی آنها بریزید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کوکو آماده شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید، کوکو را برش بزنید و سپس سرو کنید.

یه جور دیگه


اگر ریحان تازه دم دست نداشتید می توانید از ریحان خشک شده هم استفاده کنید .البته گشنیز تازه هم جایگزین خوبی برای ریحان است.17 کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (3)

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «17 کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (3)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..