تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مادران باردار این مواد غذایی را نباید بخورند

مادران باردار از مصرف مواد غذایی که برای جنین خطرناک است، خودداری کنند.نوع تغذیه و مصرف مواد غذایی مفید و حتی مضر مادر به طور مستقیم بر رشد جنین تاثیر بسزایی دارد.

مادران باردار و تغذیه

 این مواد غذایی برای مادران باردار ممنوع استمینا مدرسی متخصص زنان و زایمان با اشاره به تغذیه مادر در دوران بارداری گفت: تغذیه مادر در این دوران از راه جفت به جنین منتقل می شود.

مدرسی با بیان اینکه سه ماهه اول دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: نوع تغذیه و مصرف مواد غذایی مفید و حتی مضر مادر به طور مستقیم بر رشد جنین تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه مصرف برخی گیاهان در دوران بارداری مفید است، افزود: مصرف گیاهان دارویی باعث رشد هوشی، ذهنی، جسمی و تقویت حافظه جنین و نرمی محیط رحم و حملی آسوده را برای مادر فراهم می کند.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اهمیت مصرف چهار مغز در ابن دوران تاکید کرد: مادران باردار از مصرف گیاهانی مانند گل ختمی، کاکوتی، جعفری، بابونه، آویشن شیرازی و گل گاوزبان به دلیل اینکه موجب سقط جنین می شود خودداری کنند.

مدرسی با بیان اینکه استفاده از دمنوش باب ختمی قبل از زایمان موجب آسان شدن وضع حمل می شود، نصریح کرد: مصرف مواد غذایی مانند قهوه، نوشابه، چای و شکلات به دلیل اینکه حاوی کافئین هستند در دوران بارداری باعث سقط جنین می شود.

وی به تاثیر زعفران بر کاهش چربی و کلسترول خون اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه زعفران خواصی مانند تقویت کننده حافظه، آرام بخش و جلوگیری از بروز بیماریهای قلبی و عروقی را دارد اما مصرف این ماده غذایی برای زنان باردار خطرناک و گاهی نیز باعث سقط جنین می شود.

مادران باردار این مواد غذایی را نباید بخورند

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه مصرف پروتئین در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: پروتئین از مهمترین مواد غذایی سالم است و مصرف گوشت و تخم مرغ به دلیل منبع خوب پروتئین، برای تشکیل و رشد بدن جنین مفید است.

وی درباره مصرف تخم مرغ اظهار داشت: مادران باردار حتما هنگام تهیه تخم مرغ به شکستگی یا ترک خوردگی آن دقت کنند و برای جلوگیری از ورود آلودگی به این ماده غذایی آن را به طور سالم تهیه و از مصرف تخم مرغ به صورت نیمه پخته یا عسلی خود داری کنند.

به گفته مدرسی؛ زنان باردار از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند به همین دلیل بیشتر دچار بیماری های ناشی از مصرف برخی مواد غذایی می شوند که اگر این مواد مضر یا آلوده باشند، امکان دارد سقط جنین یا زایمان زودرس را به همراه داشته باشد.

وی مصرف جیوه را برای جنین خطرناک دانست و تصریح کرد: مصرف مواد غذایی که حاوی جیوه هستند در دوران بارداری باعث ایجاد اختلال در رشد مغز جنین می شود و بهتر است در این دوران مادران با مراجعه به متخصص تغذیه از مواد غذایی که جیوه آگاهی داشته و تا از مصرف آن خود داری کنند.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط :

مادران باردار اگر میخواهند فرزندشان زیبا شود

حرکات جنین و آنچه مادران باردار باید بدانند!

مادران باردار جگر نخورند / خطرات جگر برای مادران باردار

خطر سندروم داون در جنین مادران باردار / چه مادرانی باید مراقب باشند ؟

تاثیرات منفی تلفن همراه بر مادران باردار / مادرانی كه به طور مرتب از تلفن همراه استفاده می‌كنند !




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مادران باردار این مواد غذایی را نباید بخورند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..