تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت و درمان خشکی واژن زنان

با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان خشکی واژن آشنا شوید.

درمان خشکی واژن

 درمان خشکی واژن

 مقدمه ای در مورد خشکی واژینال

امروز برای شما از یکی از مشکلات جنسی که خانمها با آن برخورد میکنند صحبت میکنیم این مشکل یکی از شایعترین مشکلات دوران یائسگی است و آن خشک شدن و کم رطوبت شدن واژن است .

البته این مشکل در هر سنی می تواند رخ دهدولی در دوران یائسگی بیشتر است چون هورمونها تغییر میکنند در این پسن برای شما در مورد علامتها خشکی واژن بحث میکنیم یعنی از کجا بفهمیم که دچار خشکی واژن شدیم و چه علتی باعث میشود که این خشکی بوجود بیاید و روشهای درمان

 درمان خشکی واژن

خشکی واژن چیست؟

خشکی واژن، مشکلی شایع در طی و بعد از دوران یائسگی در زنان است، هر چند که کاهش رطوبت واژن در هر سنی می تواند رخ دهد. خشکی واژن، علامت واضح تحلیل واژن است. تحلیل واژن عبارتست از نازک شدن و التهاب دیواره واژن در اثر کاهش هورمون استروژن.

لایه نازکی از رطوبت، دیواره های واژن را می پوشاند. هنگام مقاربت جنسی با همسر و تحریک جنسی، افزایش جریان خون به سمت دستگاه تناسلی، باعث افزایش ترشحات واژن و لغزندگی آن می شود. تغییرات هورمونی در اثر قاعدگی، افزایش سن، یائسگی، زایمان و شیردهی روی میزان و غلظت رطوبت واژن موثر است.

درمان خشکی واژن

علل خشکی واژن چیست؟

خشکی واژن علل مختلف فیزیکی و روحی دارد که هر دو منجر به ایجاد و تشدید این مشکل می شوند که شامل:

عوامل روحی

ﻋﺪم آراﻣﺶ و آﺳﺎﯾﺶ، ﺣﺎﻻت ﻋﺼﺒﯽ، اﺿﻄﺮاب، ﺑﺮاﻧﮕﯿﺨﺘﮕﯽ ﺑﯿﺶ از ﺣﺪ، اﺳﺘﺮس و .. از ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در ﺧﺸﮑﯽ واژن ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ رود؛ ﻟﺬا ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺮد ﺑﻪ ﮐﯿﻔﺖ راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ھﻤﭽﻨﯿﻦ اھﻤﯿﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﺎﺷﻘﻪ ﭘﯿﺶ از راﺑﻄﻪ ﺟﻨﺴﯽ ﺗﺎ ﺣﺪی در رﻓﻊ اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد.

ﺧﺎﻃﺮات ﺑﺪ از ﺳﮑﺲ:ﻣﺜﻞ ﺗﺠﺎوز و ﯾﺎ زﻧﺎی ﺑﺎ ﻣﺤﺎرم- اﺿﻄﺮاب زﯾﺎد-ﻣﺸﮑﻼت زﻧﺎﺷﻮﺋﯽ- اﺿﻄﺮاب در ﺑﺎره ﻧﺤﻮه رﻓﺘﺎر ﺟﻨﺴﯽ ﺷﺮﯾﮏ ﺟﻨﺴﯽ- اﻓﺴﺮدﮔﯽ-ﺑﯿﻤﺎرﯾﮫﺎی رواﻧﭙﺰﺷﮑﯽ

عوامل فیزیکی زایمان و شیردهی شیمی درمانی و پرتو درمانی اختلالات سیستم ایمنی بدن کشیدن سیگار خارج کردن تخمدانها داروهای متوقف کننده هورمون استروژن

نوعی بیماری خودایمنی که در این بیماری بدن به سلولهای که تولید رطوبت می کنند حمله کرده و این سلولها را از بین می برد.جدا از این که چه عاملی موجب خشکی واژن شده است این خشکی سبب می شود که رابطه جنسی همراه با درد بوده و واژن دچار سوزش و خارش شود.

کاهش هورمون استروژن

برخی داروهای آلرژی و سرماخوردگی حاوی دکونژستانت هایی (ضد احتقان) هستند که باعث کاهش رطوبت در بسیاری از قسمت های بدن از جمله واژن می شود.شستن واژن با مواد مایع شوینده، باعث به هم خوردن تعادل شیمیایی طبیعی موجود در واژن و در نتیجه التهاب و عفونت آن می شود.

علائم خشکی واژن تکرر ادرار یا نیاز فوری به دفع ادرار عفونت ادراری مکرر سوزش و خارش واژن درد واژن درد یا کمی خونریزی هنگام مقاربت جنسی با همسر

 درمان خشکی واژن

چگونه خشکی واژن را درمان کنیم؟


ماهانی در خصوص راه‌های درمان خشکی واژن نیز اظهار داشت: برای زنانی که خشکی واژن آنها به دلیل اختلالات هرمونی است، درمان هرمونی تجویز می‌شود و برای آنها که دچار عفونت هستند پزشکان درمان دارویی را آغاز می‌کنند. البته بدنی برخی زنان در مقابل درمان مقاومت می‌کند و ممکن است طول دوره درمان طولانی شود که برای کاهش عوارض ناشی از این بیماری، تا اتمام دوره درمان، می‌توان از ژل‌های نرم‌کننده نیز استفاده کرد.

درمان های دیگر خانگی برای رفع خشکی واژن

استفاده از مواد شیمیایی و معطری که در ارتباط و تماس نزدیک با سیستم تناسلی تان است را کاهش دهید.

استفاده از مواد لغزنده و مرطوب کننده

مواد مرطوب کننده هم بعد از یک بار مصرف، تا سه روز خشکی واژن را برطرف می کنند. البته باز هم می گوییم که قبل از مصرف این مواد باید با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. به رابطه جنسی خود با همسرتان توجه کنید. داشتن رابطه جنسی مناسب و منظم با همسر، میزان خشکی واژن را کم می کند. از مصرف موضعی برخی مواد خودداری کنید. مصرف این مواد برای درمان خشکی واژن توصیه نمی شود: سرکه، ماست و مواد مایع شویند واژن صابون های ضد باکتری یا معطر روغن حمام و کف صابون دستمال توالت یا مواد شوینده معطر

 درمان خشکی واژن

چرا سطح استروژن در بدن کم می‌شود؟


لازم به ذکر است اصلی‌ترین دلیل خشکی واژن، کاهش ترشح استروژن است که عواملی نظیر یائسگی، زایمان، شیردهی، انواع شیمی‌درمانی‌ها و پرتودرمانی‌ها، برداشتن تخمدان با عمل جراحی، کشیدن سیگار و بروز اختلال در سیستم ایمنی بدن در کاهش سطح استروژن بدن مؤثر است.

ازطرفی زوج‌های جوان نیز گاهی به علت آموزش ناکافی در مسائل جنسی و معاشقه کم قبل از مقاربت، ممکن است زنان آمیزش دردناکی را تجربه کنند که ناشی ازآماده نبودن بدن زن و خشکی واژن است، که البته این خشکی واژن واقعی نیست و افراد با رعایت بعضی موارد می‌توانند این مشکل را حل کنند.

برای درمان نیز همان‌گونه که ذکر شد ابتدا باید علت بروز اختلال خشکی واژن تشخیص داده شود؛ اگر مشکل کمبود هورمون باشد، می‌توان برای فرد مبتلا استروژن موضعی تجویز کرد. همچنین استروژن‌های خوراکی را قبل از ۵۰ سالگی می‌توان توصیه کرد. افراد مبتلا می‌توانند قبل از استفاده از استروژن واژینال و یا همراه با آن، با پزشک خود در مورد استفاده از مواد لغزنده و مرطوب‌کننده مخصوص واژن مشورت کنند. مواد مرطوب‌کننده بعد از یک بار مصرف، تا سه روز خشکی واژن را برطرف می‌کنند.

درمان خشکی واژن

هشدار

خانمهای باردار نباید از هیچ کرم، پماد و یا شیاف واژینال بدون دستور پزشک استفاده نمایند. در صورت استفاده از این گروه محصولات و افزایش خارش و سوزش حتما از آدامه مصرف اجتناب کرده و ناحیه مورد نظر را با اب ولرم و صابون ملایم کاملا شستشو دهید. در هنگام استفاده از این محصولات بهتر است از دستمال کاغذی و یا یک پد نازک استفاده کنید تا از الوده شدن لباس زیر جلوگیری شود.

 درمان خشکی واژن

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت و درمان خشکی واژن زنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..