تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازگشایی مرز روسیه در ایام کرونا

بازگشایی مرز روسیه در ایام کرونا

چندی پیش جلالی در گفت و گویی مطبوعاتی با بیان این که طبق آخرین اطلاعات دریافتی وزارت علوم روسیه از ستاد کرونای روسیه درخواست کرده است که مرزها به روی دانشجویان همه کشورها  باز شود،  تصریح کرد می خواهیم در این مورد تصمیم گیری کنیم و امیدواریم این تصمیم به خیر و صلاح باشد.

طبق خبر سفیر ایران درروسیه والری والکوف وزیرآموزش عالی روسیه اعلام نموده بود که به همراه وزارت خارجه از ستاد مبارزه با کرونا در مسکو درخواست کرده اند که دانشجویان خارجی از همه کشورها صرف نظر از وضعیت ویروس کرونا بتوانند برای تحصیل به این کشور بازگردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز گفت طبق اطلاعاتی که دریافت کرده ایم قرار است مقامات و نهادهای متولی در باره درخواست آموزش عالی  در مورد باز شدن مرزها به روی دانشجویان همه کشورها تصمیم بگیرند، در پی این اظهارات، والری والکوف وزیر علوم آموش عالی روسیه گفت: دانشجویان خارجی که هنوز واکسینه نشدند و تمایل به واکسینه شدن دارند، این فرصت را دانشگاه های روسیه برای آنان فراهم می کنند.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که سفارت در تمام ابعاد سعی خود را خواهد کرد ولی با توجه به شیوع کرونا همه کشورها رعایت همه جوانب را می کنند.طبق گزارشات، حدود چهار هزار دانشجوی ایرانی که عمدتا در رشته های پزشکی در روسیه در حال تحصیل می باشند،

به علت شیوع کرونا به کشور برگشتند و به دلیل بسته بودن مرزهای روسیه هنوز نتوانسته اند به محل تحصیل خود برگردند، که در آن زمان مرزها به روی دانشجویان و تجار باز شده و با رعایت شرایط ورود به روسیه با بلیط روسیه، توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

بازگشایی مرز روسیه در ایام کرونا

باز شدن مرز روسیه برای گردشگران ایرانی

باز شدن مرز روسیه به روی گردشگران

در چند روز اخیر آنا پاپاوا در دیدار روز دوشنبه خود با کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه و پس از شنیدن گزارش وی از وضعیت مبارزه با ویروس کرونا گفت: با در نظر گرفتن اینکه شما موج جدید بیماری کرونا را مهار کرده اید و با توجه به شاخص های جدید ما در اسرع وقت گزارشی تهیه و به ستاد کرونا ویروس کرملین ارسال می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که به لطف بهبود وضعیت جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران ، مرزهای روسیه به زودی نه تنها برای تجار و دانشجویان ایرانی، بلکه برای کل ایرانیان مایل به دیدار از روسیه باز خواهد شد.

او گفت: من همیشه به ملت ایران احترام زیادی قائل بودم و ایران جزو اولین کشورهایی بود که روسیه آزمایش COVID-19 را در میان دوستان روسیه به آنها ارسال کرد.

سفیر جلالی با قدردانی از اقدامات حمایتی دولت روسیه در مبارزه با ویروس کرونا در ایران گفت: روابط دو کشور در سالهای گذشته به طور مستمر در حال گسترش بوده است و افزود: در راستای این گسترش ، روسای جمهور دو کشور با این دیدار دیدار خواهند کرد. هفته در دوشنبه تاجیکستان و تبادل نظر.

جلالی با قدردانی از مساعدت روسیه در ارسال واکسن به ایران ، گفت: 90 میلیون دوز واکسن به ایران رسیده است و طی چند ماه آینده حدود 70 درصد از ایرانیان واکسینه خواهند شد.

چه کسی می تواند در سال 2021 به روسیه سفر کند؟

مطابق ضمیمه شماره 1 فرمان دولت فدراسیون روسیه 35635-R در 16 مارس ، گردشگران از کشورهای زیر می توانند به روسیه بیایند:

ایران، آبخازیا، اتریش، آذربایجان، آلبانی، آندورا، ارمنستان، بحرین، بلاروس، بلژیک، بلغارستان، بریتانیای کبیر، مجارستان، ونزوئلا، ویتنام، آلمان، یونان، دانمارک، جیبوتی، جمهوری دومینیکن، مصر، هند، اردن، عراق، ایرلند، اسپانیا، ایتالیا، قزاقستان، قطر، کنیا، قبرس، قرقیزستان، چین، کلمبیا، کشور کره، کوبا، کویت، لبنان، لیختن اشتاین،

لوکزامبورگ، موریس، مراکش، مالدیو، مالت، مکزیک، مولداوی، نیوزلند، امارات متحده عربی، پرو، کشور پرتغال، عربستان سعودی، مقدونیه شمالی، سیشل، صربستان، سنگاپور، سوریه، اسلواکی، ایالات متحده آمریکا، تاجیکستان، تانزانیا،

بوقلمون، ازبکستان، فنلاند، فرانسه، کرواسی، سوئیس، سری لانکا، جمهوری چک، اتیوپی، آفریقای جنوبی، ژاپن، شهروندان آبخازیا، اوستیای جنوبی و اوکراین که در مناطق دونتسک و لوهانسک زندگی می کنند نیز اجازه دارند از روسیه دیدن کنند.

قوانین اصلی برای مسافرانی که قصد سفر به روسیه را دارند

* باید شهروند کشورهای ذکر شده باشند یا مجوز اقامت (یا هر سند دیگری که حق اقامت دائم را اثبات کند) داشته باشند.

* باید با هواپیما و فقط از خاک کشور خود وارد روسیه شوند.

در مورد سایر کشورها، دسته بندی خاصی از شهروندان وجود دارد که می توانند وارد روسیه شوند. فهرست کامل را در وب سایت سرویس امنیت فدرال (موجود به زبان روسی) قابل مشاهده است.

بازگشایی مرز روسیه در ایام کرونا

سفر به روسیه در دوران کرونا

این دسته بندی ها عبارتند از:

* دیپلمات ها و اعضای خانواده آنها

* رانندگان، ناخدا و خلبانان پروازهای بین المللی

* اتباع خارجی که اعضای خانواده شهروندان روسیه هستند

* شهروندانی که نیازمند مراقبت از نزدیکترین خویشاوندان خود هستند (به عنوان مثال شوهران، زنان، فرزندان، مادران و پدران)

* شهروندانی که مجوز اقامت برای روسیه دارند

* مهاجران شرکت کننده در برنامه دولتی

* شهروندانی که برای درمان مراجعه می کنند (مدارک باید توسط وزارت بهداشت صادر شود)

* ورود شهروندان به دلیل فوت یکی از بستگان نزدیک (گواهی فوت و مدرکی که درجه خویشاوندی را تأیید می کند)

* ساکنان بایکونور و کارکنان شرکت های فعال در صنعت فضا

برای ورود به روسیه چه مدارکی مورد نیاز است؟

* آزمایش PCR منفی COVID-19- را باید در فرودگاه ارائه دهید و باید آن را در 72 ساعت قبل از سفر انجام داده باشید.

* اگر نتیجه آزمایش شما منفی بود، لازم نیست در قرنطینه بمانید.

* گذرنامه ای که 6 ماه از تاریخ سفر معتبر است.

* فرم درخواست برای کسانی که برای عبور از مرز به فدراسیون روسیه پرواز می کنند. باید قبل از ورود به روسیه تکمیل شود.

* ویزا (شهروندان 58 ایالت واجد شرایط سفر بدون ویزا هستند. لیست این کشورها را در وب سایت آژانس گردشگری مشاهده کنید).

* شما باید برای آن در نزدیکترین مرکز درخواست ویزای کشور خود درخواست کنید، چراکه ویزای الکترونیکی روسیه به طور موقت تعلیق می شود

* فرم درخواست ویزا

* بیمه درمانی DMS)) که باید در سراسر کشور روسیه معتبر باشد و ابتلای احتمالی به COVID-19 را پوشش دهد.

* اثبات اقامت برای شهروندانی که واجد شرایط سفر بدون روادید به روسیه نیستند.

* بلیط رفت و برگشت

واکسن های مورد تایید روسیه

در حال حاضر خبری مبنی بر واکسن های مورد تایید روسیه در دست نیست اما روسیه از واکسن اسپوتنیک-وی را که ساخته دانشمندان همین کشور می باشد، استفاده می کند.

نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه پیش بینی کنید

* شما باید 72 ساعت قبل از ورود به روسیه آزمایش COVID-19 را انجام دهید. سریعترین راه برای به دست آوردن نتیجه آزمایش، انجام آزمایشات سریع است ولی به خاطر داشته باشید که ممکن است گرانتر باشند. نتیجه تست باید به زبان انگلیسی یا روسی باشد که می توانید در کلینیک درخواست ترجمه روسی کنید.

* اگر علائم تب یا علائم دیگر بیماری را داشتید، ممکن است از شما خواسته شود که هنگام ورود مجدد آزمایش را انجام دهید. مبلغی را برای این کار کنار بگذارید که به طور متوسط ​​و حدودا 3000 روبل می باشد. اگر نتیجه مثبت باشد، باید برای درمان قرنطینه شوید.

بازگشایی مرز روسیه در ایام کرونا

سفر به روسیه در دوران کرونا

قوانین و توصیه هایی که باید در سفر به روسیه رعایت کنید

* حتماً از دستکش و ماسک طبی در مکان های عمومی مثل مغازه ها، وسایل حمل و نقل عمومی، موسسات عمومی و موزه ها، استفاده کنید.

* حداقل 1.5 متر فاصله بین خود و اطرافیان را حفظ کنید.

* از مکانهای شلوغ دوری کنید.

* به جای وسایل حمل و نقل عمومی از تاکسی استفاده کنید.

* دستان خود را کاملاً با صابون بشویید، از دستمال های حاوی الکل استفاده کنید.

* در صورت احساس عطسه یا سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانید. پس از آن، بلافاصله آن را دور بیندازید.

* از دست زدن به صورت خودداری کنید.

* اگر احساس ناراحتی می کنید در خانه بمانید و در صورت تب، سرفه و مشکل در تنفس، فوراً با 103 تماس بگیرید.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط سن پترزبورگ مطلع شوید و از امکانات پرواز چارتر و خرید بلیط هواپیما بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد.

بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تابناک|www. tabnak.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازگشایی مرز روسیه در ایام کرونا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..