تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست خون در بیمارستان ها ۴۰ درصد افزایش یافته است

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه درخواست خون توسط بیمارستان ها و مراکز درمانی در یک ماه گذشته به واسطه افزایش اعمال جراحی ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده، گفت: در این روزها بیش از ۲۱۰۰ واحد درخواست روزانه خون و فرآورده خونی داریم.

به گزارش قدس آنلاین از اداره کل انتقال خون استان تهران، دکتر محمد رضا مهدی زاده افزود: بررسی بانک خون بیمارستان مفید نشان داده است که در یک سال گذشته پیشرفت های خوبی دراین زمینه حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته به واسطه کرونا سازمان انتقال خون شرایط بسیار سختی را برای تامین خون تجربه کرده، تامین خون مورد نیاز هر روز سخت می شود و نیازمند آن هستیم که مراکز درمانی ارزش خون اهدایی مردم را بیش از قبل درک کنند و با حساسیت بالا مصرف بهینه این ماده حیاتی را در دستور کار داشته باشند.

مهدی زاده تاکید کرد: هموویژیلانس یا مراقبت از خون از زمانی که اهداکننده وارد مرکز اهدای خون می شود تا وقتی که به بدن بیمار تزریق می شود باید ادامه داشته باشد، زیرا حفظ و نگهداری از این هدیه نجات بخش وظیفه ماست تا مطمئن شویم به بهترین شکل مصرف می شود.

وی ادامه داد: ما صدرصد درخواست‌های پلاکت آفرزیس در بیمارستان مفید را پاسخگو بوده ایم و همچنین با تهیه کیسه خون اطفال قصد داریم جلوی هدر رفت خون را در مواردی که نیاز به کمتر از یک کیسه خون برای کودکان هست بگیریم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون دراین جلسه گفت: برای اجرای پروژه پایش خون از رگ اهداکننده خون به رگ نیازمند خون اجرای دقیق دستور العمل های هموویژیلانس در بیمارستان ها هستیم و استفاده از بارکد برای مونیتور دقیق کیسه خون از لحظه ورود تا تزریق و حتی بررسی سوابق تزریق بسیار اهمیت دارد.

دکتر پیمان عشقی گفت: سازمان انتقال خون یکی از استاندارد محورترین مراکز وزرات بهداشت است و سلامت خون در ایران با پیشرفته ترین کشورهای دنیا برابری می کند و ما هیچگاه حتی در سخت ترین شرایط از استاندارهای انتقال خون عدول نکردیم.

وی تاکید کرد: برای توسعه و موفقیت طرح کمیته های بیمارستانی طب انتقال خون باید بیمارستان هایی که ثبت عوارض بهتر و بیشتر صورت می گیرد مورد تشویق قرار گیرند.

دکتر شمس الله نوری پور رییس بیمارستان مفید نیز در این جلسه پیشنهاد داد: بررسی عملکرد همه بیمارستان ها به صورت مقایسه ای در کمیته استانی بیمارستان ها می تواند تاثیر خوبی در بهبود روند هموویژیلانس داشته باشد.

بنابر این گزارش نظام مراقبت از خون از سال ۱۳۸۷ بعد از تصویب در شورای عالی انتقال خون در کشور به اجرا درآمد و امروز یکی از شروط اعتبار سنجی مراکز درمانی است.

سالانه در ایران بیش از دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست خون در بیمارستان ها ۴۰ درصد افزایش یافته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..