تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدم وجود نظم در بخش معاملات سبب افزایش تعداد ورودی پرونده به محاکم می گردد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان با اشاره به اینکه نظام اجتماعی نیازمند نظم است که با حاکمیت قانون و توسط شهروندان قانون مدار ایجاد می‌گردد، افزود: عدم وجود نظم در بخش معاملات سبب افزایش تعداد ورودی پرونده به محاکم می‌گردد.

اسدی با اشاره به اینکه نظام اجتماعی نیازمند نظم است که با حاکمیت قانون و توسط شهروندان قانون مدار ایجاد می­ گردد، افزود: عدم وجود نظم در بخش معاملات سبب افزایش تعداد ورودی پرونده به محاکم می­ گردد.

او  ضمن تاکید بر ترویج ثبت رسمی معاملات املاک، اظهار کرد: علی رغم الزامی بودن ثبت رسمی، بسیاری از معاملات در بنگاه­‌های املاک به صورت عادی و قولنامه ­ای انجام می ­گیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان افزود: بنگاه­های معاملات املاک نقش بسزایی در نقل و انتقال اراضی و املاک تجاری و مسکونی دارند و اکثریت قریب به اتفاق عقود نزد مشاورین املاک صورت می ­پذیرد، فلذا هرگونه ایراد و عدم آگاهی نسبت به قانون و یا سوء استفاده از این موقعیت می­ تواند صدمات جبران ­ناپذیری به اصل اعتماد، صحت و الزام قرارداد‌ها وارد نماید.

اسدی گفت: متاسفانه افزایش بی رویه اعطای مجوز بدون ضوابط و صلاحیت سنجی کافی، ضعف قوانین و ناآگاهی‌های عمومی و بعضاً ساختار‌های آسیب­ زای دولتی و عدم مقابله با سودجویان و ... موجبات تضییع حقوق مردم و افزایش اختلافات و بالطبع ورودی پرونده­‌های دادگستری را بدنبال داشته است.

او اضافه کرد: برنامه ترویج ثبت رسمی معاملات املاک در سال جاری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ابلاغ و درصدد ترویج ثبت رسمی معاملات و ساماندهی مشاورین املاک است و در همین راستا شیوه نامه ­ای با ۱۸ هدف لازم الحصول مشخص شده­ که می ­بایست با همکاری کلیه نهاد‌های ذیربط اجرایی گردد.

اسدی در پایان اظهار کرد: مقرر است در راستای اجرای این برنامه، بازرسی­‌های دقیق و زمان بندی شده با حضور نمایندگان این معاونت، دادستانی مرکز استان، پلیس پیشگیری، اداره ثبت اسناد و املاک و اتحادیه مشاورین املاک از بنگاه ­های معاملات ملکی شهرستان سنندج بعمل آید.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدم وجود نظم در بخش معاملات سبب افزایش تعداد ورودی پرونده به محاکم می گردد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..