تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت و تجهیز پاسگاه های محیط بانی در اولویت است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فریبا رضایی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با حضور در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شهرستان قروه ضمن بازدید و بررسی از این منطقه، با تاکید بر اهمیت زیستی منطقه حفاظت شده بدر و پریشان و ضرورت حفاظت ویژه از این عرصه طبیعی ارزشمند، روند پیشرفت فیزیکی ساختمان محیط بانی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پس از پیگیری‌های فراوان و با توجه به مشکلاتی که ساختمان محیط بانی پیشین برای محیط بانان داشت، توانستیم در بازسازی و تکمیل ساختمان و محوطه سازی و همچنین تجهیز آن به پنل خورشیدی برای کاهش مصرف انرژی و استفاده از گاز طبیعی به منظور کاهش آلودگی، از مشکلات قبلی آن بکاهیم.

او ضمن تقدیر از محیط بانان که با حضور شبانه روزی خود در مناطق تحت مدیریت در راستای حفظ امنیت حیات وحش تلاش می‌کنند، تصریح کرد: با تمام مشکلات و چالش‌های اعتباری سعی شد با جذب اعتبارات عمرانی مناسب در ساخت و تعمیر و بازسازی چند پاسگاه محیط بانی تعطیل، نیمه ساز و فرسوده اقدامات مناسبی انجام دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه در قبال محیط زیست مسئولند و می‌بایست در امر حفاظت از این مناطق که بهترین ذخایر ژنتیکی برای جامعه امروز و نسل‌های آینده در آن صیانت می‌شود همکاری وهمدلی نمایند.

توفیق زارعی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه نیز اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر با تلاش و همدلی و حساسیت مأموران اجرایی در گشت و کنترل و پایش شبانه روزی منطقه حفاظت شده، میزان تعدی به حیات وحش و شکار و صید غیر مجاز بسیار کاهش یافته است.

منطقه بدر و پریشان یک زیستگاه بکر و با ارزش با مساحت ۴۳ هزار هکتار در سال ۱۳۸۵ برابر مصوبه شماره ۲۷۶ شورای عالی حفاظت محیط زیست به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است. این منطقه در جنوب شهرستان قروه واقع گردیده و پذیرای گونه‌های مختلف جانوری مانند پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و آبزیان بوده و گونه شاخص منطقه کل و بز می‌باشد؛ چشمه‌های پر آب و جوشان با ارزش و مذهبی و امام زاده موجود در منطقه از ارزش‌های فرهنگی و گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت و تجهیز پاسگاه های محیط بانی در اولویت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..