تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرگ بیمار کرونایی در پی خرابی آسانسور بیمارستان

سلامت نیوز: یکی از هموطنان مدعی شده است که پدرش به دلیل خرابی آسانسور بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد دچار کمبود اکسیژن شده و در داخل آسانسور فوت کرده است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: این شهروند ادعا می‌کند «پدرم به علت بیماری کرونا در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان هاشمی‌نژاد بستری بود. با توجه به بهبود نسبی اوضاع جسمی‌اش پزشک معالج دستور داده بود که از آی‌سی‌یو به بخش منتقل شود. در همان روز ساعت ۱۳:۵۰ پرسنل بیمارستان با استفاده از آسانسور اقدام به انتقال او از آی‌سی‌یو به بخش کرده‌اند. متاسفانه به خاطر خرابی آسانسور تا ساعت ۱۵:۱۰ پدرم در داخل آسانسور می‌ماند و در نهایت به خاطر تمام‌شدن اکسیژن فوت می‌کند. با اینکه آتش‌نشانی در نزدیکی بیمارستان بوده ولی مسئولان حاضر در محل از این کار امتناع و خودشان به درست‌کردن آسانسور اقدام کرده‌اند که همین موضوع باعث طولانی‌شدن زمان تعمیر آسانسور شده بود».

این شخص در ادامه مدعی می‌شود: «من به خاطر شکایت از بیمارستان، فیلم دوربین‌های بیمارستان را دارم که پدرم دقیقا در همین بازه زمانی داخل آسانسور بوده است. آسانسور بین طبقه چهارم و پنجم از حرکت می‌ایستد. یکی از پرستاران خانم که همراه پدرم در داخل آسانسور بوده، حالش بد می‌شود و بعد از ۲۰ دقیقه، نیروی تاسیسات بیمارستان در آسانسور را باز می‌کند و دو خانم را بیرون می‌آورند.»

این فرد مدعی می‌شود: «یکی از نگهبانان به من گفت آسانسور مذکور هنوز تاییدیه نگرفته و با وجود این، بیمارستان در حال استفاده از آسانسور است. حتی آسانسور را هم هنوز تحویل تاسیسات بیمارستان نداده‌اند».

این شهروند در ادامه مدعی می‌شود: «۱۰ روز پشت سر هم به بیمارستان می‌روم اما هنوز موفق نشده‌ام با مدیر و رئیس بیمارستان صحبت کنم.»

تاخیر در تاییدیه آسانسورهای بیمارستان هاشمی‌نژاد، چند ماه پس از راه‌اندازی

محمدمهدی ایزدپناه، مدیر بیمارستان هاشمی‌نژاد به ادعاهای مطرح‌شده پاسخ می‌دهد و در این‌باره می‌گوید: «بیمارستان تقریبا آبان سال گذشته افتتاح شد. با توجه به بحث کرونا هدف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد این بود که از ظرفیت‌های بیمارستان جدید برای کرونا استفاده شود. در واقع به نوعی کار با سرعت پیش رفت. از طرفی وسعت بیمارستان حدود چهار تا پنج برابر افزایش یافت که ابتدا ۸۰۰۰ مترمربع بود و الان ۴۰ هزار مترمربع است. از این‌رو به همان نسبت امکانات و تجهیزاتی که در بیمارستان به کار رفته گسترده‌تر شده که یکی از آنها بحث تاسیسات و آسانسورهاست. در اوایل افتتاح، تاییدیه آسانسورها گرفته نشده اما اقدامات مربوط به آن انجام شده بود. منتها با مسئولیت خود شرکت نصب‌کننده، آسانسورها راه‌اندازی و به مرور تاییدیه‌ها گرفته شد. در واقع گرفتن تاییدیه آسانسور بازه زمانی می‌خواست که این فرایند طولانی شد. در نهایت اوایل امسال استاندارد آسانسورها گرفته شد».

وی تصریح کرد: «حال چیزی که اتفاق افتاده به دلیل نو بودن این دستگاه‌هاست. بنابراین نیروی خود شرکت هم در بیمارستان مستقر است چرا که آسانسورها تازه راه‌اندازی شده و یک‌سری نقایصی دارد».

مدیر بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد افزود: «در این مورد هم فرد، بیمار کرونایی بوده و باید وارد بخش مراقبت‌های ویژه می‌شده که متاسفانه به دلیل نواقصی که عرض کردم در باز نشده است. این اشکال هم از موتور آسانسور بوده است. بنابراین تا موقع تماس با شرکت مد نظر و اعزام نیرو از سوی آنها زمان‌بر شده است. در عین حال در آنجا هم پرستار، تکنیسین بیهوشی و ... بالای سر بیمار بوده‌اند اما بیمار بدحال بوده است. متاسفانه این اتفاق افتاده و درباره مدت زمان توقف بیمار در آسانسور، زمانی که به صورت کتبی به ما اعلام شده ۳۲ دقیقه بوده است، نه بیشتر».

وی خاطرنشان کرد: «البته بحث زمان نیست، بحث اهمیت جان بیمار است. این قضیه برای ما خوشایند نبود اما این اتفاق ممکن است در هر جایی بیفتد. با این حال در مجموع قابل قبول نیست.»

موتور ۲ آسانسور بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشکل دارد

ایزدپناه درباره اینکه بیمارستان چگونه پاسخگوی این وضعیت خواهد بود، می‌گوید: «مسئولیت بیمار از لحظه ورود تا خروجش به عهده ماست و بیمارستان باید پاسخگو باشد اما خانواده بیمار اصلا برای پیگیری، مراجعه‌ای به من نداشتند. حال اگر شکایتی شده مراحلش طی خواهد شد. به هر حال بیمارستان مسئول فنی دارد و باید پاسخگو باشد. منتها ما برای بحث پیشگیری، مجدد برای همه آسانسورها شرکت را فراخوان و توبیخ کردیم. برای همین، شرکت مذکور در بیمارستان نیرو مستقر کرده است. در بین ۱۵ آسانسوری که داریم مشکل ما فقط دو آسانسور است که اشکال عمده از موتورهای آنهاست و موتورها تعویض خواهد شد».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرگ بیمار کرونایی در پی خرابی آسانسور بیمارستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..