تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عرصه اصلی فرهنگی جامعه بشری، کتاب است

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، اول آبان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی به ویژه در دین اسلام گفت: بحث فرهنگ بسیار جدی و مهم است و هر چقدر بخواهیم درباره کتاب صحبت کنیم کم گفته‌ایم.

وی افزود: در باب اهمیت کتاب همین بس که معجزه دین اسلام کتاب است و اهل بیت(ع) همواره مسلمانان را نسبت به فراگیری علم و معرفت فراخوانده‌اند. عرصه اصلی فرهنگی جامعه بشری کتاب است و هیچ‌گاه از محوریت خود خارج نمی‌شود.

کلانتری با اشاره به تاریخچه جایگاه علم و دانش در ایران بیان کرد: ایران در گذشته از مراکز اصلی فکر و علم و اندیشه بوده است. به ویژه بعد از اسلام جامعه بشری رشد علم را مدیون و مرهون متفکران ایرانی است. اولین دانشگاه‌های مدرن دنیا نظامیه‌ها بودند که خواجه نظام‌الملک طوسی در قرن چهارم بنیانگذار آن بود و بعدها اروپائیان در قرن 12 با الگوگیری از آن نظام دانشگاهی خود را پایه‌گذاری کردند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه با وجود این سابقه درخشان متاسفانه به تدریج از کتاب فاصله گرفتیم، افزود: سرزمین ایران که پیشتاز علم و دانش و عالم پروری بوده است به جایی رسیده است که رغبتی به کتاب و کتابخوانی در بین مردمان آن دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: نهاد کتابخانه‌ها یک متولی خوب برای امر کتاب و کتابخوانی و فرهنگ‌سازی آن است. این نهاد باید بیش از پیش تقویت شود تا بتواند با انجام کار تخصصی در حوزه کتاب بر رونق و ترویج فرهنگ کتابخوانی گام بردارد. اگر بخواهیم فرهنگ تغییر کند باید این نهاد تقویت شود و برای رسیدن به این هدف بزرگ این امر واجب است.

کلانتری در پایان با ابراز امیدواری از اینکه روزی برسد که تمام ایرانیان فرهنگ مطالعه در آن‌ها نهادینه شود، لازمه این کار را سرمایه‌گذاری روی کودکان ونوجوانان دانست و همچنین برای انجام برنامه‌های فرهنگی و ترویجی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عرصه اصلی فرهنگی جامعه بشری، کتاب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..