تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسئولان برای کاهش ناهنجاری‌ها در قم تلاش کنند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، آیت‌الله سید رحیم توکل، استاد حوزه علمیه قم جمعه شب در محفل سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که وقتی انبیا در بین مردم آمدند دو امر مهم پیش روی انبیا است که اول رفع موانع و دوم فراهم‌سازی شرایط است، گفت: برخی از افراد با موانع روبرو هستند و به قدری وارد وادی گناه شده‌اند که قلب آن‌ها قساوت پیدا کرده و در هدایت آن‌ها مانع ایجاد شده است و تا مانع وجود دارد، هدایت انجام نمی‌شود.

او قساوت دل را مقدمه شقاوت دانست و گفت: اگر انسان به شقاوت رسید کار او تمام است و هم در دنیا ذلیل و خوار است و هم در آخرت؛ خداوند در قرآن فرموده است که دل‌های این افراد مانند سنگ و بدتر از سنگ است که هیچ هدایتی در دل آن‌ها نفوذ نمی‌کند.

توکل با بیان این که ابولهب عموی پیامبر (ص) بود و پیامبر (ص) برای هدایت او هر کاری کردند، ولی در او اثر نکرد، گفت: وقتی دل به قساوت بیاید اگر اول شخصیت عالم هم انسان را نصیحت کند در او اثر نمی‌کند.

او با بیان این که نباید گناه را دست کم بگیریم، ادامه داد: آیات قرآن باطن ما را به زمین تشبیه کرده‌ است که اگر آماده باشد گل و گیاه بیرون می‌آید، ولی اگر شوره‌ زار باشد خار بیرون می‌آید و انبیا آمدند دل شوره‌ زار ما را آماده زراعت کنند و تا وقتی دل ما آماده نشود و موانع برطرف نشود ،هدایت در ما اثر نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که انسان برای رشد معنوی باید حرکت کند و حرکت به سیر و سیر به پرواز تبدیل شود، عنوان کرد: ما در دعای کمیل می‌گوییم خدایا قفل‌های من زمین‌گیرم کرده است و این قفل‌ها عبارت از حسادت، تکبر، طمع، حرص، خود بزرگ بینی و مردم را کم دیدن است و این بدبختی‌ها انسان را زمین‌گیر کرده است.

او وجود صفات رذیله را علت دوری از خداوند دانست و گفت: اول باید مانع را برطرف تا بتوانیم رشد کنیم و خداوند در سوره یاسین می‌فرماید ما به گردن آن‌ها غل انداختیم و این غل‌ها همین صفات رذیله است.

توکل با بیان این که توبه مسکن است و درمان نیست، افزود: در روایت است که قساوت قلوب از زیادی گناه است و اگر دل قسی شد، نصیحت‌ها اثر نمی‌کند و مانع رشد انسان می‌شود بنابراین باید در زیارت‌هایی که می‌رویم از معصومین بخواهیم که به ما کمک کنند تا بتوانیم گناهان خود را ترک کنیم.

او  از مسئولان استان خواستار برنامه‌ریزی و تلاش برای کاهش ناهنجاری‌ها در قم شد و ادامه داد: چرا باید در شهر قم برخی از خانم‌ها هرطور که دل‌شان بخواهد در خیابان‌ها رژه بروند و حرمت حضرت معصومه (س) را رعایت نکنند و هیچ کسی هم به آن‌ها چیزی نگوید.

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسئولان برای کاهش ناهنجاری‌ها در قم تلاش کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..