تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازمان غذا و داروی آمریکا: واکسن فایزر تاثیر ۹۰ درصدی در کودکان دارد

 پایگاه خبری اکسیوس از تائید اثرگذاری ۹۰ درصدی واکسن فایزر بر روی کودکان ۵ تا ۱۱ ساله توسط سازمان غذا و داروی آمریکا و آغاز واکسیناسیون این گروه از ماه آیند خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، بر اساس نتایج یک پژوهش که دیروز جمعه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) منتشر شد، شرکت داروسازی فایزر و بیونتک اعلام کرده اند که واکسن کووید-۱۹ آنها بیش از ۹۰ درصد در محافظت از کودکان رده سنی ۵ تا ۱۱ سال در برابر عفونت های ناشی از ویروس کرونا موثر است.

شرکت فایزر از چند ماه پیش به دنبال مجوز استفاده اضطراری برای واکسیناسیون کودکان به عنوان  یکی از آخرین گروههای آمریکایی است که هنوز واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نیستند.

در پژوهش انجام شده توسط فایزر دو هزار و ۸۰۰ کودک این گروه سنی مورد بررسی قرار گرفتند و به یک گروه پلاسیبو (دارونما) و به گروه دیگر واکسن تزریق شد. پس از برسی های انجام شده مشخص گردید واکسن ۹۰ درصد موثرتر از پلاسیبو بوده است.

دولت بایدن روز چهارشنبه طرحی را برای واکسیناسیون سریع کودکان بین سنین ۵ تا ۱۱ سال پس از تأیید واکسن سازمان غذا و دارو و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری برای آن گروه سنی منتشر کرد.

بر اساس گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا با استناد به داده های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، از زمان شروع همه گیری، دستکم ۱.۸ میلیون کودک رده سنی ۵ تا ۱۱ سال مبتلا به کووید-۱۹  شناسایی شده و حداقل ۱۴۳ مورد مرگ و هشت هزار و ۶۲۲ مورد بستری در بیمارستان گزارش شده است.  

در صورت تائید واکسن برای این گروه سنی، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) هم باید واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را تائید کند. گمانه زنی ها حاکی از آن است که واکسیناسیون در مقیاس بزرگ برای کودکان از ماه آینده آغاز می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازمان غذا و داروی آمریکا: واکسن فایزر تاثیر ۹۰ درصدی در کودکان دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..