تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز فعالیت دوباره &quo

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مریخ‌نورد چینی ارتباط خود را با زمین بعد از قطع ارتباط چند هفته‌ای با زمین دوباره بازیابی کرده است. مرکز مهندسی فضایی در اداره ملی فضایی چین اعلام کرده است که مریخ نورد "ژورونگ" در ماموریت "تیان‌ون-1" چین ارتباط خود را با زمین برقرار کرده و اکتشافات علمی را از سر گرفته‌اند.

تمامی عملیات‌های فضایی در مریخ از روز 13 سپتامبر به دلیل یک پدیده نجومی به نام "مقارنه خورشیدی" به حالت تعلیق درآمده بود که این اتفاق نادر هر دو سال یک‌بار به وقوع می‌پیوندد. زمین و سیاره سرخ در دو طرف خورشید قرار می‌گیرند حالتی که هر دو سال یک‌بار اتفاق می‌افتد و ارتباطات رادیویی مختل می‌شود.

خورشید، گاز داغ و یونیزه شده را از تاج خود خارج می‌کند و در هنگامی که زمین و مریخ نمی‌توانند یکدیگر را ببینند، اگر مهندسان بخواهند با فضاپیماهای مریخ ارتباط برقرار کنند، سیگنال‌های رادیویی مختل خواهد شد و در نهایت اگر دستورات ارسالی دچار خطا شود منجر به رفتار غیرمنتظره کاوشگران فضایی خواهند شد.

مریخ‌نورد چینی "ژورونگ" تاکنون 100 روز در سطح سیاره سرخ بوده است و از زمان آغاز عملیات خود در 22 مه در مریخ تاکنون این مریخ‌نورد به کاوش در این سیاره پرداخته است. این مریخ‌نورد بخشی از ماموریت "تیان ون-1" چین است. ماموریت "تیان‌ون1" چین که از یک مدارگرد، فرودگر و مریخ‌نورد تشکیل شده است، در 23 ژوئیه سال 2020 پرتاب شده است.

اخبار هوا و فضا ,

مریخ‌نورد چینی و سکوی فرود آن

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز فعالیت دوباره &quo»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..