تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک بیش از یک هزار میلیارد تومانی خیرین به ایتام و محسنین در سال گذشته

علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اجرای پویش ایران مهربان اظهار کرد: این یک پویش خاص و ویژه است که در کمیته امداد اجرا شده است و موفقیت‌های خوبی را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: در اکثر کشورها و به‌ویژه در کشور ما گرایش خاصی به ایتام وجود دارد چرا که مباحث دینی، اعتقادی و روایت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد و بافت فرهنگی ما موید کمک به ایتام است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هر ساله چندین پویش در امداد برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان پویش ایران همدل، اطعام حسینی، اطعام مهدوی اشاره کرد اما پویش ایران مهربان یک پویش خاص محسوب می‌شود و برای نخستین بار است که در کمیته امداد اجرا شده است.

عسگریان ادامه داد: در طول سنواتی که طرح اکرم و محسنین اجرا شده است خدمات خوبی به این افراد داده شده است و در سنوات گذشته تعداد حامیان ایتام بین 550 هزار تا 650 هزار در نوسان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در پویش ایران مهربان به دنبال افزایش تعداد حامیان بوده‌ایم و این کار در یک بازه زمانی عملیاتی شد و در همین راستا ظرفیت‌سازی انجام گرفت تا بتوانیم تعداد حامیان ایتام را افزایش دهیم تا بتوانیم هم تعداد حامیان را افزایش دهیم و هم تعداد حمایت از این افراد را که در این بخش اقدامات موثری انجام گرفته است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: به‌زودی جشن مرحله اول پویش ایران مهربان با شاخص‌های مدنظر برگزار می‌شود که مهمترین شاخص افزایش سرانه پرداختی به هر یتیم بود که تا پیش از اجرای این طرح سرانه پرداختی به هر یتیم بین 250 هزار تا 300 هزار تومان بود که با اجرای این طرح سرانه پرداختی به ایتام به 600 هزار تومان  و در طرح محسنین به 300 هزار تومان برسد.

عسگریان با اشاره به ورود ایتام جدید به چرخه حمایتی امداد گفت: با توجه به شرایط اقتصادی تعداد محرومان و افراد نیازمند و پشت نوبتی افزایش یافته است و در بازه زمانی اجرای پویش ایران مهربان، نزدیک به 60 هزار یتیم در قالب طرح محسنین تحت پوشش قرار گرفته‌اند و هم اکنون تعداد کل فرزندان تحت پوشش امداد به 401 هزار نفر رسیده‌اند که از این تعداد 150 هزار یتیم و مابقی در قالب طرح محسنین هستند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در طرح ایتام و محسنین امداد همه دارای حامی شده‌اند، افزود: در حال حاضر فرزندی نداریم که بدون حامی باشد به طوری که در پویش ایران مهربان چند شاخص مدنظر قرار داشت ابتدا اینکه هیچ یتیم و طرح محسنین بدون حامی نباشد، سرانه‌ها آنها افزایش پیدا بکند.

معاون مشارکت‌های‌ مردمی کمیته امداد ادامه داد: به‌زودی فاز دوم پویش ایران مهربان پس از جشن فاز نخست اجرا می‌شود. همچنین فاز دوم نیز با هدف افزایش تعداد حامیان و سرانه پرداختی اجرا می‌شود.

عسگریان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد حامیان به یک میلیون و 220 هزار نفر و تعداد حمایت‌ها به بیش از 2 میلیون و 250 هزار رسیده است، علاوه بر اینکه در سال گذشته یک هزار و 620 میلیارد تومان متوسط ماهیانه 180 میلیارد برای ایتام و محسنین جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک بیش از یک هزار میلیارد تومانی خیرین به ایتام و محسنین در سال گذشته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..