تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از ۷ هزار تست کرونا در کردستان انجام شد/خانه به خانه تا پایان کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته  در استان، در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد:اجرای طرح شهید سلیمانی اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا است که آثار مثبتی در شناسایی، بیماریابی، قرنطینه و کنترل این بیماری داشته است.

او افزود: از هفته گذشته، ۷ هزار و ۶۵۳ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۲ هزار و ۵۹ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه قطع زنجیره کرونا مستلزم همکاری و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی است افزود: در همین راستا طرح «مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹» به شیوه محله و خانواده محور (طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) توسط وزارت بهداشت و سازمان بسیج طراحی و اجرا شده که تاکنون آثار مثبتی را به همراه داشته است.

محمودی در ادامه با بیان اینکه در مدت زمان یادشده ، ۳۲ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۵۹۷ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه در مدت زمان یادشده، تیم‌های مذکور به ۱۰ هزار و ۷۳ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به یک هزار و ۹۳۹ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان رهگیری هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه خانگی و غیرخانگی آموزش، اطلاع رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها، تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری را از مهمترین راهبرد‌های اساسی این طرح ملی برشمرد و یادآور شد: از آنجا که شناسایی و جداسازی افراد مشکوک در منزل و محل کار مانع از تماس آن‌ها با افراد دیگر می‌شود با رهگیری سریع افراد در معرض تماس با یک فرد کرونا مثبت، باید بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

او با بیان اینکه در شرایط کرونایی که همه جهان درگیرند با همت جهاد همگانی که با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور انجام می‌شود شرایط تغییر یافت، گفت: امید است با همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تمهیدات لازم برای ادامه این روند، سیر نزولی بیماری حفظ شود.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از ۷ هزار تست کرونا در کردستان انجام شد/خانه به خانه تا پایان کرونا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..