تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داعش مسئولیت حمله به خط انتقال برق کابل را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش روز جمعه مسئولیت حمله به خط برق اصلی شهر کابل را که روز پنجشنبه این شهر را به تاریکی فرو برد، بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ گروه تروریستی داعش روز جمعه مسئولیت حمله به خط اصلی تامین برق کابل، پایتخت افغانستان را بر عهده گرفت که طی آن کابل شامگاه پنجشنبه به تاریکی فرو رفت.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای که بر روی کانال خود در تلگرام منتشر کرده، اعلام کرد که عناصر این گروه روز پنجشنبه یک بمب را کنار برج انتقال برق در کابل منفجر کرده که طی آن برق این شهر قطع شد.

روز پنجشنبه با قطع جریان برق حدود ساعت ۶ عصر، شهر کابل با حدود ۴.۵ میلیون جمعیت وارد تاریکی شد که طی آن بسیاری از موسسات و فروشگاه‌ها مجبور به روشن کردن موتور برق شدند.

شرکت ملی برق افغانستان اعلام کرد وقوع انفجار ”یک دکل برق را در بخش قلعه مراد بیگ در منطقه کابل تخریب کرده و موجب قطعی خط انتقال برق ۲۲۰ کیلو ولتی و قطعی برق در پایتخت و برخی مناطق دیگر شده است.

انفجار این پایه برق را تخریب کرد و باعث شد که روز پنجشنبه برق کابل و ولایت‌های همجوارش قطع شود. اداره برق رسانی افغانستان گفت که کارشناسان فنی به منطقه اعزام شده اند و اگر اوضاع مناسب باشد، این پایه کلیدی را ترمیم خواهند کرد.

افغانستان تا حد زیادی به برق وارداتی از ازبکستان، تاجیکستان و ایران وابسته است. خطوط برق کشور‌های همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره اهدافی برای حمله بوده اند. طالبان در طول جنگ ۲۰ ساله خود علیه دولت پیشین بار‌ها به زیرساخت‌های برق در افغانستان حمله کرده بودند.

پس از بازگشت به قدرت، طالبان وعده داده بودند که امنیت را به افغانستان باز می‌گردانند؛ اما در چند هفته گذشته، چندین بار حملات مرگباری توسط شاخه خراسان گروه تروریستی «داعش خراسان» در این کشور صورت گرفته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داعش مسئولیت حمله به خط انتقال برق کابل را برعهده گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..