تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وام ودیعه مسکن به نام مردم به کام بانک ها ! / متولی نظارت بر بانک ها کجاست ؟

وام ودیعه مسکن مستاجران تا پایان بهمن ماه امسال تمدید شد. ثبت نام وام ودیعه مسکن در حالی در آخرین روز شهریور ماه 1400به پایان رسید که پیشنهاد تمدید مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران در کارگروه مرتبط با ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد‌ پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران تا بهمن ماه 1400 تمدید شود. بنابر آخرین آمار اعلام شده تاکنون 1 میلیون و 200 هزار نفر متقاضی وام ودیعه مسکن در کشور ثبت‌ نام‌ کرده‌اند و بر این اساس حدود 340 هزار متقاضی مدارک خود را بارگذاری و 17هزار نفر وام ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند. اما مساله ای که برخی متقاضیان با آن روبرو شده اند این است که برخی از بانک هایی که در سامانه قید شده اند از پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران خودداری می کنند.

به گزارش اقتصادی رکنا، براساس گزارشات مردمی، برخی بانک ها که در لیست سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران وجود دارند و هنگام ثبت نام مشخص شده اند، از پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیان خودداری می کنند. بانک ملی، بانک تجارت، بانک پارسیان و بسیاری از بانک های خصوصی و دولتی یا اصلا وام ودیعه مسکن نمی دهند و با شنیدن نام آن تعجب می کنند. یا می گویند به ما ابلاغ شده است که از پرداخت وام مسکن مستاجران خودداری کنید. یا بهانه آورده اند سقف وام ودیعه مسکن پر شده است. درحالیکه در سامانه وام ودیعه مسکن نام همه این بانک ها وجود دارد.

این بانک ها وام ودیعه مسکن نمی دهند؟

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر عدم پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک پارسیان منتشر کردیم که با انتقاد روابط عمومی بانک پارسیان مواجه شد و گفته شد در این خصوص جوابیه و توضیحی ارائه خواهند کرد که تا به امروز به دست رکنا نرسیده است.

پیش از این نیز برخی از بانک ها که در سامانه قید شده اند با بهانه های مختلف از پرداخت وام ودیعه مسکن خودداری کرده اند. برخی از روسای شعبات بانک ها با بهانه های عجیب و غریب مستاجران را بین شعبات پاس کاری می کنند. از بانک های دولتی و بانک های خصوصی در تهران و شهرهای بزرگ گرفته تا بانک هایی چون بانک ملی و بانک تجارت در شهرستان ها و مناطق کوچک کشور. این درحالی است که متقاضیان در سامانه با انتخاب شعبه بانک، مورد تایید قرار گرفته و شعبه مورد نظر نباید بهانه جویی کند و طبق قانون با اخذ مدارک و ضمانت ها پرداخت وام را با سرعت انجام دهد.

از سویی بنابر شنیده ها، بانک ها به این دلیل از پرداخت این تسهیلات خودداری می کنند که بتوانند از منابع مالی وام ودیعه مسکن که از سوی بانک مرکزی مشخص شده است، برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود بالاتری بهره ببرند. پیش از این بانک هایی که در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن وجود دارند، حمایت های لازم را از بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند. به نظر می رسد وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت سیزدهم باید به این موضوع ورود کنند و با نظارت مستمر و دقیق مشکل مستاجران را برطرف نمایند.

بازرسی و مدیریت بانک ها پاسخگو باشند

پیش از این محمدرضا جمشیدی، دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی به رکنا گفت: من برای اولین بار است که می شنوم بانکی که در سامانه وجود دارد از پرداخت وام خودداری کرده است. باید از بازرسی و مدیریت همان بانک سوال شود، که چرا از پرداخت وام اجاره خودداری می کنند.

دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: ممکن است بانکی براساس میزان تسهیلاتی که برنامه ریزی کرده است، از یک تاریخ به بعد نتواند وام ودیعه مسکن را پرداخت کند. اما این که بانکی در سامانه است ولی از پرداخت وام ودیعه مسکن خودداری می کند را باید از بازرسی و مدیریت همان شعبه بررسی کرد.

نامی از گنبد و کلاله در سامانه موجود نیست

یکی از شهروندان در کلاله و گنبد گفت: برای دومین بار ثبت نام مسکن شروع شده است. ولی اسم شهر گنبد در سامانه موجود نیست. مشخص نیست علت این مساله چیست. هیچ مسئولی هم پیگیر نیست.دوره قبل ثبت نام وام ودیعه مسکن هم نامی از کلاله و گنبد نبود.

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن

نهادهای نظارتی شهرستان زنجان پاسخگو باشند

سُجاس در نزدیکی شهرستان خدابنده و در بخش سجاسرود استان زنجان واقع شده است و بیش از 7 هزار نفر جمعیت دارد. یکی از متقاضیان این شهر کوچک ضمن بیان این که این شهر فقط 2 بانک کشاورزی و بانک ملی دارد و دیگر هیچ بانکی در این شهر شعبه ندارد از نحوه اعطای وام ودیعه مسکن مستاجران در این منطقه انتقاد کرد.

وی به خبرنگار اقتصادی رکنا گفت: بنده یکی از هموطنان ایرانی از شهر سجاس از توابع استان زنجان هستم. در تاریخ 17 شهریور ماه 1400 از طریق سامانه اقدام به ثبت نام وام ودیعه مسکن نمودم. پس از تایید مشخصات مجوز انتخاب بانک داده شد که در مرتبه اول بانک کشاورزی را انتخاب کردم. ولی متاسفانه با مراجعه به بانک، رییس بانک اعلام کرد که بخشنامه ای درخصوص وامی به این نام دریافت نکرده است و در کل پرداخت وام ودیعه مسکن را رد کرد. این در حالی است که نام بانک کشاورزی برای انتخاب در سامانه موجود است.

وی ادامه داد: در مرحله بعد به سامانه مراجعه و نام بانک را ویرایش کردم و بانک ملی را انتخاب نمودم. رییس بانک ملی هم اعلام کرد که اسامی 15 نفر به ما معرفی شده اند و فقط برای این 15 نفر اعتبار داده اند و دیگر نمی توانند وامی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از 17 شهریور ماه پیگیر هستم و تا به امروز پاسخی دریافت نکرده ام. آخرین بار به من گفتند که اصلا ممکن است اعتباری برای این وام نیاید. با بانک مرکزی تماس گرفتم که شماره بازرسی و حراست استان را دادند. اما متاسفانه از سوی این سازمان هم پاسخی دریافت نکردم.

این هموطن در شهر سجاس در ادامه گفت: باتوجه به اینکه در شهر کوچک ما فقط همین دو بانک شعبه دارند، این دو بانک هم وام ودیعه مسکن نمی دهند و ساکنان شهر و منطقه از این مورد محروم می باشند. باتماسی که با روابط عمومی بانک ملی مرکزی داشتیم ، گفتند که بانک باید پرداخت نماید. ولی رییس شعبه می گوید که نامه ای مبنی بر پرداخت وام دریافت نکرده است.

به شهرهای کوچک و دورافتاده و محروم ظلم می شود

وی افزود: متاسفانه عدم نظارت در شهرهای کوچک و دورافتاده باعث شده که هموطنان نتوانند از اعتبارات و مزایای دولتی استفاده کنند و با وجود محرومیت و دورافتاده بودن منطقه نتوانند مشکلات موجود را به گوش مسئولان برسانند و احقاق حق نمایند. اگر یک بار نظارت دقیق و جدی انجام گیرد و فرد خاطی یا کم کارتوبیخ گردد، بطور حتم برای دیگران هم درس عبرتی خواهد شد.

وی در آخر گفت: در شهرهای محروم به مردم ظلم می شود. ما از بسیاری امکانات دولتی محروم هستیم. برای مثال بخشودگی جرایم در بانک های شهر ما اعمال نمی شود. من یک معلم هستم و به نمایندگی از شهر خود سخن می گویم. هیچ کس در شهر ما پاسخگو نیست و مشکل وام ودیعه مسکن لاینحل مانده است. خواشمندم  پیام ما را پیگیری کنید. این مشکل مختص من نیست، بلکه یک منطقه محروم و دورافتاده درگیر این مشکل هستند. لطفا صدای مظلومان این شهر را به گوش مسئولان محترم برسانید شاید فکری به حال ما کنند.

تصویر پیام این شهروند به نماینده خدابنده در مجلس

photo_2021-10-22_10-26-08

وام ودیعه مسکن

photo_2021-10-22_10-26-08

وام ودیعه مسکن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وام ودیعه مسکن به نام مردم به کام بانک ها ! / متولی نظارت بر بانک ها کجاست ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..