تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگداشت جبار باغچه‌بان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

بزرگداشت جبار باغچه‌بان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب استاد جبار باغچه‌بان به عنوان اولین هنرمند تئاتر کودک و نوجوان در ایران، شامگاه 25 آذر ماه در تالار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار می‌شود.

در این مراسم که در آستانه 100 سالگی تئاتر کودک و نوجوان ایران برپا می‌شود، خانواده زنده یاد جبار باغچه‌بان و دختر او حضور دارند.

خوانش آثار باغچه‌بان، رونمایی از کتاب معرفی او و برپایی سمینار پژوهشی تئاتر کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های این مراسم است که با همکاری بنیاد تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم از چند چهره باسابقه تئاتر کودک و نوجوان نیز تقدیر خواهد شد و مقالات برگزیده تئاتر کودک و نوجوان معرفی می‌شوند. در این برنامه نشان استاد جبار باغچه‌بان از سوی بنیاد تئاتر کودک و نوجوان به چهره‌های فعال این عرصه اهدا می‌شود.

جمعه گذشته 12 آذر ماه نیز تعدادی از اعضای بنیاد تئاتر کودک و نوجوان و انجمن تئاتر کودک و نوجوان با حضور در آرامگاه شهر ری، بر مزار باغچه‌بان حاضر شدند و به او ادای احترام کردند.

جبار باغچه‌بان نخستین چهره فرهنگی ایران است که سال 1298 اولین تئاتر کودک و نوجوان را در کودکستانی در تبریز اجرا کرد و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در آستانه صد سالگی این رویداد، شبی را به نام این هنرمند و با گرامیداشت یاد و خاطره او برگزار می‌کند.

جبار باغچه بان بنیان‌گذار نخستین کودکستان و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز است. او همچنین اولین مؤلف و ناشر کتاب کودک در ایران است.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی 21 تا 27 آذر ماه در همدان برگزار می‌شود.

5757




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگداشت جبار باغچه‌بان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..