تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازنگری مجموعه ۳۳ جلدی فرهنگ قرآن به پایان رسید

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی‌زاده مدیر گروه فرهنگ نامه‌ها و معاجم قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: فرهنگ قرآن جامع‌ترین مُعجم معنایی قرآن در ۳۳ جلد پس از ۱۰ سال تلاش از سوی پژوهشگران گروه فرهنگ نامه‌های قرآنی مورد بازنگری و برای انتشار مجدد ارسال شد.

عیسی‌زاده بیان کرد: این اثر قرآنی که افتخار کسب رتبه کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب سال حوزه علمیه و چندین رتبه دیگر را در شناسنامه خویش دارد، از بزرگترین فرهنگ نامه‌های قرآنی جهان اسلام است که ازسوی ده‌ها پژوهشگر برجسته قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین و به جهان اسلام عرضه شده است و هم اکنون به دو زبان عربی و اردو در حال ترجمه و انتشار می‌باشد.

وی افزود: از ویژگی‌های این معجم معنایی قرآن، فراهم‌سازی زمینه دسترسی سریع و آسان پژوهشگران، مبلغان، مفسران و عموم جامعه به بیش از ۳ هزار مدخل اصلی و ارجاعی و بیش از ۶۰ هزار موضوع فرعی قرآنی است که زمینه‌ساز تدوین صدها پایان نامه، کتاب و مقالات قرآنی می‌باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: از جمله دیگر ویژگی‌های این فرهنگ نامه استخراج بیش از ۲۰ فرهنگ نامه تخصصی از آن می‌باشد که شامل فرهنگ‌های تخصصی؛ اخلاق، اقتصاد، تاریخ و اعلام، معنویت، کلام، سیاست، امنیت و اطلاعات، پیشرفت، خانواده، مدیریت، هنر و ادبیات، سلامت، مقاومت، مبانی بیانیه گام دوم انقلاب، رمضان، تبلیغ، فقه و حقوق، محمد(ص)، مطالعات تمدنی، محیط زیست، می‌باشد. با توجه به استقبال کم نظیر پژوهشگران در استفاده از این اثر قرآنی، علاوه بر نسخه ویندوزی، نسخه اندرویدی نیز تولید و در کافه بازار به صورت رایگان عرضه شده است.

عیسی‌زاده در پایان افزود: از خداوند منان برای بنیان‌گذار این پروژه، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با در اختیار قرار دادن برداشت‌های قرآنی خویش - که در سال‌های حضورش در زندان رژیم ستم شاهی آماده کرده بود- طلب رحمت نموده و از حمایت‌های ارزشمند حجج اسلام احمد واعظی، ریاست دفتر تبلیغات اسلامی، نجف لک زایی، ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و محمد صادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و همه پژوهشگران و همکاران خدمات پژوهشی که با تلاش شبانه روزی خویش زمینه تولید چنین اثر فاخر و ماندگاری را فراهم نمودند صمیمانه تشکر و قدر دانی می‌کنم.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازنگری مجموعه ۳۳ جلدی فرهنگ قرآن به پایان رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..