تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رابطه جنسی علت ابتلای 71 درصد بیماران ایدزی در مازندران

ساعت 24- رئیس مرکز بهداشت مازندران گفت: علت ابتلای 71 درصد از بیماران ایدزی در این استان ناشی از روابط جنسی پرخطر و کنترل نشده است.

دکترمحسن اعرابی روز دوشنبه  افزود: در بررسی جدید 46 درصد ازبیماران ایدزی شناسایی شده از راه جنسی به این بیماری مبتلا شدند و 25 درصد نیز ابتلاء آنها نامعلوم گزارش شد که ای ن ها هم در گروه روابط جنسی هستند.

به گفته وی درمجموع حدود 71 درصد ازبیماران ایدز در مازندران از راه روابط جنسی مبتلا شدند.

وی اضافه کرد : حدود 38 درصد از مبتلایان به ایدز در این استان را در سال گذشته زنان تشکیل دادند که این آمار روند رو به رشدی را نسبت به سنوات گذشته داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران کاهش سن ابتلاء و افزایش زنان ایدزی را مهمترین چالش پیشروی نظام سلامت دانست.

وی تعداد بیماران ایدزی شناسایی شده در استان را حدود 398 نفر اعلام کرد و گفت که پیش بینی می شود این استان سه هزار بیمار ایدزی داشته باشد.

دکتر اعرابی گفت که تاکنون حدود 13 درصد از بیماران ایدزی دراین استان شناسایی شدند که نیمی از آنها را معتادان تزریقی تشکیل می دهند.

وی از شهرستان های آمل، ساری ، قائمشهر، بابل و نکاء به عنوان شهرستان های دارای بیشترین بیماران ایدزی اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توریست پذیری این استان خطه شمال کشور را علت اصلی بالا بودن جمعیت زنان ایدزی عنوان کرد.

وی تعداد جمعیت ایدزی شناسایی شده کشور را 32 هزار و 670 نفر اعلام کرد و گفت که طبق برآورد در سطح کشور حدود 90 هزار بیمار ایدزی زندگی می کنند که دو سومشان هنوز شناسایی نشدند.

وی پیش بینی کرد تا سال 1400 تمام بیماران ایدزی شناسایی و تحت درمان قرار گیرند.

ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رابطه جنسی علت ابتلای 71 درصد بیماران ایدزی در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..