تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخشش هنر آشپزی گیلان در مسابقه ملی مهارت

مسابقه ملی مهارت

شکیب حسینی ، آشپز گیلانی در مسابقه ملی مهارت در ساری ، سوم شد.

درخشش هنر آشپزی گیلان در مسابقه ملی مهارتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت : شکیب حسینی ، رقابت کننده گیلانی در نوزدهمین دوره مسابقه‌های ملی مهارت ، در رشته آشپزی ، رتبه سوم و مدال برنز را کسب کرد.

محمد حسینی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات از ۲۲ تا ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در شهر ساری ، افزود: ۲۱ نفر از سراسر کشور در رشته آشپزی نوزدهمین دوره مسابقه‌های ملی مهارت با هم رقابت کردند.

وی اضافه کرد: آذر سال ۹۴، شهر رشت، بطور رسمی از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی انتخاب و در فهرست شبکه شهر‌های خلاق یونسکو، ثبت شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: یونسکو بهره برداری از منابع محلی، به ویژه گونه‌های مختلف ماهی و محصولات فصل، پخت غذا به عنوان عاملی برای حفاظت و ترویج میراث فرهنگی، دنبال کردن روش‌های پخت قدیمی و استفاده از ظروف و روش‌های پخت و پز منحصر به فرد را از جمله عوامل انتخاب شهر رشت بعنوان شهر خلاق خوراکی‌ها عنوان کرد.

تنوع غذایی گیلان بر اساس کتاب سفره گیلانی نوشته ربابه کاتبینی بین ۲۱۰ تا ۲۵۰ خوراک است.

ماهی ملاته ، کولی غورابیج ، چغرتمه ، کاله کباب ، کپور آبه ، باقلا قاتق ، میرزا قاسمی ، ترش تره ، سیرقلیه ، کباب ترش ، اناربیج ، واویشکا ، شش انداز ، ترش آش ، گمج کباب ، موتنجن ، دبیجا و ماهی فیبیج ، برخی از غذا‌های بومی گیلان است.

٢٠ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در گیلان فعالیت دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخشش هنر آشپزی گیلان در مسابقه ملی مهارت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..