تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست دبیرکل ناتو از اعضای این سازمان درباره افغانستان

در آستانه نشست وزرای دفاع کشور‌های عضو ناتو

ینس استولتنبرگ از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواست تا اجازه ندهند اختلافات بر سر پیمان "آکوس" و خروج از افغانستان منجر به تقسیم ناتو شود.

درخواست دبیرکل ناتو از اعضای این سازمان درباره افغانستانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه از اعضای این سازمان خواست تا اجازه ندهند، اختلافات بر سر خروج از افغانستان منجر به تقسیم ناتو شود.

پس از خروج نیرو‌های ناتو از افغانستان در پی تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای پایان طولانی‌ترین جنگ واشنگتن، طالبان قدرت را در این کشور به دست گرفت.

فروپاشی دولت افغانستان پس از ۲۰ سال حضور نظامی غرب باعث بروز انتقاداتی از برخی متحدان آمریکا در قبال نحوه خروج از افغانستان شد. در پی این مساله، ناتو با برخی اختلافات دیگر میان فرانسه و آمریکا درباره معاهده نظامی جدید آمریکا با استرالیا و انگلیس، پیمان "آکوس" روبرو شد.

استولتنبرگ به خبرنگاران گفت: «اختلافات یا تفاوت دیدگاه‌ها درباره پیمان آکوس و افغانستان این ضرورت بنیادین را تغییر نداده است که اروپا و آمریکای شمالی باید در کنار یکدیگر بایستند. ما با دنیایی رقابتی‌تر روبرو هستیم، ما با رقابت بزرگتری میان دولت‌ها روبرو هستیم و این مهم است که کنار یکدیگر قرار بگیریم.»

در این میان، برای اولین بار از زمان خروج آشفته از افغانستان، وزرای دفاع کشور‌های عضو ناتو قرار است روز پنجشنبه در بروکسل مذاکرات حضوری برگزار کنند. ناتو در حال بررسی تجربیات حضور دو دهه‌ای خود در افغانستان و نحوه فاجعه آمیز پایان آن است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پیش از برگزاری این نشست گفت: «ما درباره نقش ناتو در آینده افغانستان و برخی دروس آموخته شده از افغانستان مذاکره خواهیم کرد.»

استولتنبرگ در ادامه تاکید کرد، هنوز بسیار زود است که درباره فروپاشی در افغانستان نتیجه گیری گرفته شود. وی گفت: «با این حال نباید از افغانستان به نتیجه اشتباه برسیم و به این فکر نکنیم که متحدان ناتو نباید دیگر هرگز در عملیات‌های نظامی برای مبارزه با افراطگرایی و تروریسم مشارکت کنند.»

دبیرکل ناتو به این مسئله اشاره کرد که مشورت‌های کافی میان آمریکا و دیگر متحدان درباره تصمیم برای خروج از افغانستان انجام گرفته بود. وی گفت: «ما درباره خطرات کلی و خطر بازگشت طالبان کاملا آگاه بودیم. با این وجود همچنین می‌دانستیم که گزینه ماندن به خشونت بیشتر، جنگ بیشتر و احتمالا ضرورت افزایش شمار نیرو‌های ناتو را در بر خواهد داشت.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست دبیرکل ناتو از اعضای این سازمان درباره افغانستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..