تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ربات‌های مورچه‌ای متصل شونده از موانع عبور می‌کنند

مورچه‌ها برای عبور از دره‌های عریض، پلی از بدن‌های متصل به هم می‌سازند که الهام‌بخش محققان در تولید ربات‌های مورچه‌ای متصل شونده است.

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، ربات‌های مورچه‌ای، پس از اتصال به یکدیگر، پل‌های عریضی را تشکیل می‌دهند که عملیات امداد و نجات را آسان می‌کنند.

ربات‌های مورچه‌ای متصل شونده از موانع عبور می‌کنند

این ربات‌های چهارپای مورچه‌ای می‌توانند هنگام عبور از زمین‌های ناهموار، از موانع بالا بروند و برنامه‌های امداد و نجات را با موفقیت در مناطق صعب‌العبور اجرا کنند. تولید این ربات‌ها با هزینه کم و با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی ممکن است.

ابعاد هر یک از این ربات‌ها ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر بوده است و دارای باتری لیتیوم – پلیمری، یک ریزپردازنده، یک حسگر سبک نوری و یک حسگر لمسی مغناطیسی هستند که از آن‌ها برای مسیریابی و شناسایی موانع استفاده می‌شود.

این ربات‌ها از حسگر‌های لمسی مغناطیسی برای شناسایی دیگر ربات‌های مورچه‌ای و پیوند دادن بدن خود و آن‌ها در قالب یک زنجیره، استفاده می‌کنند. از این راه، پل‌هایی برای عبور از شکاف‌ها و موانع مرتفع، ایجاد می‌شود.

از این روش می‌توان برای حمل اشیای سنگین استفاده کرد. از ربات‌های یادشده می‌توان برای اکتشاف فضا، نظارت بر وضعیت محیط زیست و مطالعه بر روی حشرات نیز استفاده کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ربات‌های مورچه‌ای متصل شونده از موانع عبور می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..